صرفه جویی در انرژی مصرفی در اماکن ورزشی

صرفه جویی در انرژی مصرفی در اماکن ورزشی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در اروپا در حدود یک و نیم میلیون مکان ورزشی با مصرف بالای انرژی مشغول به فعالیت هستند. باشگاههای ورزشی و استخرهای سرپوشیده و حتی آنهایی که در فضای باز قرار دارند، انرژی زیادی مصرف می کنند. اما چگونه می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی در مجموعه های ورزشی کمک کرد؟ بعنوان نمونه در ساعات اوج مصرف انرژی، چگونه می توان مصرف انرژی مورد نیاز برای تهویه سالن های ورزشی را کاهش داد؟ برای یافتن پاسخ سوالهایمان به چزانو در نزدیکی رم، پایتخت ایتالیا رفته ایم.

مجموعه ورزشی کوچکی که در نزدیکی رم واقع شده، بعنوان مکان آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. هدف، آزمودن میزان انرژی مورد نیاز برای روشنایی، گرم کردن و خنک کردن و تهویه هوا و همچنین پی بردن تاثیرات آن بر روی ورزشکاران است.

محققان در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اند. بعنوان نمونه اطلاعات جمع آوری شده از استخرها و دیگر محیطهای ورزشی به یک محاسبه گر مرکزی فرستاده می شوند تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. پس از بررسی داده های تکمیلی مثل پیش بینی آب و هوا یا جدول نحوه استفاده از امکانات ورزشی، این سیستم قادر است بهترین روش بهینه سازی انرژی را مشخص کند.

به گفته محققان، این سیستم می تواند قبض مصرف انرژی بسیاری از مجموعه های ورزشی را سی درصد آنهم تنها پس از پنج سال نصب سیستم، کاهش دهد.

www.sporte2.eu

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری تازه تشخیص ذرات آلاینده هوا

ریزجلبک‌ها، تحولی بزرگ در صنعت تولید مکمل‌های غذایی

موزه مجازی از آثار هنر زیرزمینی کمونیسم در مجارستان