کودکان و دغدغه های زیست محیطی

کودکان و دغدغه های زیست محیطی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بسیاری از مردم می خواهند مشکلات ناشی از آلودگی حل شود. اما اغلب، جامعه انتظار دارد که نسل بعدی مشکلات را حل کند. آیا جوانان حاضرند چنین وظیفه ای را تقبل کنند؟

کارولینا و یوانا، دو معلم لهستانی هستند. آنها کودکان را به کنار رودخانه بایتومکا در زابژه لهستان بردند تاعواقب چندین دهه آلودگی صنعتی دراین رودخانه را به آنها نشان دهند. این شهر یکی از آلوده ترین شهرهای اروپاست.

کارولینا بهترین راه حفاظت از محیط زیست را بکارگیری مسائل مربوط به محیط زیست در زندگی روزمره می داند. در مهدکودکی در زابژه در جنوب لهستان بسیاری از فعالیتها به این شکل هستند.

“بازیافت” از اولویتهای اصلی این مهدکودک است. هر ساله هر اروپایی حدود 500 کیلو زباله تولید می کند که بیش از یک سوم آن مستقیم به محل دفن زباله ها می رود. در لهستان در این زمینه پیشرفتهایی صورت گرفته است. بین سالهای 2001 تا 2010 در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، در این کشور میزان زباله های فرستاده شده به محل دفن زباله ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

تصفیه آب فاضلاب یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی است که در تاریخ زابژه انجام شده است. برای این کار از آب فاضلابی که سابقا به رودخانه بایتومکا سرازیر می شد استفاده می شود. مدیریت این مجموعه، گردش های علمی ای را برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با نحوه کار آن صورت می دهد. این کار باعث شده تا در رفتارهای نسل جوان تغییرات ملموسی مشاهده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبکه اجتماعی معلمان اروپایی

سفر به دنیای ترجمه و طراحی جلد کتاب در جمهوری چک

برنامه های اروپا برای نسل اراسموس