اتحادیه اروپا در مواجهه با گرایشهای راست افراطی

اتحادیه اروپا در مواجهه با گرایشهای راست افراطی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در برنامه این هفته “سخن شما” دانشجویی از یونان می پرسد:“ما گروهی از دانشجویان دانشکده اقتصاد یوانینای یونان هستیم. سوالمان این است که چگونه اروپا می تواند از نظر سیاسی انسجام و هماهنگی داشته باشد در حالی که در یونان و دیگر کشورهای اروپایی گرایشهای راست افراطی در حال افزایش است؟

ژان ایو کامو، کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر موسسه فرانسوی روابط بین الملل و استراتژیک پاسخ می دهد: “در واقع اروپا از اینکه در برابر افزایش احزاب بیگانه هراس و پوپولیستها که در اوایل دهه ۱۹۸۰ ظهور کردند، انسجام خود را حفظ کند مشکل دارد.

در قانون اساسی اروپا و حتی از دلایل اولیه ایجاد اتحادیه اروپا این امید بوده که هرگز رژیمهای استبدادی و بیگانه هراس و نژاد پرست در قاره اروپا به مانند آنچه در دوران سالهای ۱۹۴۰ شاهدش بودیم دوباره تکرار نشود و رخ ندهد. اما بعد از مدتی، واقعیت دوباره خود را نشان می دهد و در واقع اروپا اتحادی از دولتهاست.

بنابراین، این انتخابات ملی است که دولتها را تعیین می کند و پس از آن اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا قرار می گیرند. بسختی می توان مراقب نتایج انتخابات دموکراتیک بود و بعد از آن به دادن پیشنهاد یا هشدار پرداخت و گفت مراقب اتفاقاتی که در فلان کشور می افتد باشید. این همان چیزی است که کشورهایی مانند مجارستان و یونان با آن روبرو هستند. این خوشایند و مناسب ما نیست برای اینکه نقض ارزشهای بنیادین ماست.

به هر حال بوقت خودش، این دولتها هستند که باید قوانین خاص خودشان را تصویب کنند و مسئولیت مشکلات عمدتا سیاسی که دلیل اصلی افزایش این گرایشها و جنبشهای راست افراطی هستند را بر عهده گیرند و پاسخگو باشند.”

شما نیز اگر مایلید سوال مورد نظر خود را در برنامه «سخن شما» مطرح کنید لطفا روی گزینه زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها