مجله هفتگی اروپا؛ اسلام گرایی افراطی در اروپا

مجله هفتگی اروپا؛ اسلام گرایی افراطی در اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در مجله این هفته اروپا، به پیامد و تفکرات پس از واقعه انفجار بمب در بوستون آمریکا و اسلام گرایی افراطی می پردازیم. در میان سایر مطالب مجله، لبریز شدن کاسه صبر اروپایی ها از ریاضت های اقتصادی، وضع آوارگانی که در اروپا اسکان یافته اند و “بانوان سفید پوش” کوبا در بروکسل نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

افکار عمومی غرب همچنان از خود می پرسد چگونه دوجوان چچن مقیم آمریکا توانستند بوستون را هدف حمله تروریستی قرار بدهند. با آلن جانسون، پژوهشگر در مرکز مطالعات و ارتباطات بریتانیا و اسرائیل به گفتگو نشستیم. او بتازگی در مورد افراط گرایی اسلامی در بریتانیا تحقیق کرده است. از او پرسیدیم چگونه دو برادر چچن که نامشان در فهرست مظنونین به تروریسم در “اف بی آی” و “سی آی ا” آمریکا ثبت شده بود، توانستند به هدف خود برسند؟

تردید در مورد قابلیت اتحادیه اروپا در حل مسائل بویژه اقتصادی در میان شهروندان آن بالا می گیرد. گزارش بعدی مجله در این مورد است.

با وجود این، اروپا برای آوارگان آفریقایی و آسیایی بهشت موعود است. در راه رسیدن به اروپا با موانع خطرناکی روبرو می شوند که گاه به بهای جانشان تمام می شود، و سپس باید برای آغاز یک زندگی نوین، برای احقاق حقوقشان هم مبارزه کنند.

جنبش زنان کوبا موسوم به “بانوان سفید پوش” که جایزه ساخاروف پارلمان اروپا را در سال 2005 ربودند، بالاخره موفق شدند از کشور خارج شده و جایزه خود را در بروکسل دریافت دارند.

تحولات هفته آینده در اروپا

روز سه شنبه، ملکه هلند رسما به نفع پسرش ویلم الکساندراز سلطنت کناره گیری می کند.

در همان روز، دادگاه اوکراین در مورد اتهامات یولیا تیموشنکو حکم صادر خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان مجوز پخش اذان از مسجد شهر کلن را صادر کرد

پیشروی القاعده در شمال سوریه

دولت اسپانیا پس از رای دادگاه علیه قرنطینه مادرید، وضعیت اضطراری اعلام کرد