مجله هفتگی اروپا؛ پیش بینی اوضاع اقتصادی اروپا

مجله هفتگی اروپا؛ پیش بینی اوضاع اقتصادی اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در هفته ای که گذشت، کمیسیون اروپا روند اقتصادی در اتحادیه را منتشر کرد. روز کارگر، روز اول ماه مه، دیگر روز برپایی جشن و سروز نیست و امسال مردم از این روز برای نشان دادن خشم خود از سیاست دولتهایی که به آنها اعتماد کرده بودند، استفاده کردند….وضعیت زنبورهای اروپایی از انسانهایش دست کمی ندارد، نخست وزیر جدید ایتالیا وارد برئوکسل شد و دیوان حقوق بشر اروپا رای داد که حقوق یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین نادیده گرفته شده است… به مجله هفتگی اروپا خوش آمدید.

کمیسیون اروپا در پیش بینی هایش تایید کرده است که در حالیکه برخی از اعضای اتحادیه در جهت بهبود اقتصادی گام بر می دارند، رهایی از بحران مالی برای برخی دیگر تلاشی وانفساست. روز اول ماه مه یا روز کارگر روز جشن و پایکوبی برای بسیاری از کارگرانی است که در طول دهها سال تلاش توانسته اند حقوق حقه خود را از دولته و کارفرمایانشان بگیرند. با افزایش مداوم بیکاری در اروپا، اما، و ساستهای اخیر دولتها که در صدد دریغ این حقوق از آنها هستند، امال روز کارگر در اروپا صورت دیگری بخود گرفت.

در هفته ای که گذشت، نخست وزیر جدید ایتالیا از بروکسل دیدار کرد تا روابط خود را با اتحادیه اروپا تحکیم کند. او دو هدف دارد: متقاعد کردن بروکسل در مورد سیاستهای اقتصادیش در ایتالیا، و راضی کردن ایتالیایی ها در حالیکه کیسه دولت خالی است. بروکسل همچنین انتظار دارد که او اقتصاد کشور را رونق بخشد…شاید اتحادیه بتواند راه معجزه را به او نشان دهد!!

دیوان حقوق بشر اروپا رای داده است که اوکراین با محبوس کردن یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق این کشور، قبل از آغاز دادرسی، به حقوق او تجاوز کرده است.

علیرغم دشواریها، بنظر می رسد شهروندان اروپا در مقایسه با زنبورهای این قاره که دسته دسته می میرند، در شرایط مطلوبتری هستند! زنبورها هم قربانی نیروهای اقتصادی هستند که از تولید و استفاده از کودهای شیمیایی خطرناک سود می برند. بروکسل استفاده از سه نوع کود شیمیایی را که برای زنبورها خطرناک است، ممنوع کرد، اما این ممنوعیت محدود است.

…و در میان تحولات عمده اروپا در هفته آینده:

روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا بروی پیشنهاداتی که در مورد حسابهای بانکی عرضه شده، توافق خواهد کرد،
روز پنجشنبه، اتحادیه اروپا شصت و سومین سالروز تولدش را جشن می گیرد، و رئیس جمهور لیتوانی جایزه شارلمان را در آخن آلمان دریافت خواهد کرد،
…و روز یکشنبه، بلغرستان برای انتخابات پارلمانی بپای صندق رای خواهد رفت.

هفته آرامی داشته باشید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده