اجلاس "نیویورک، آفریقا" در گابن

اجلاس "نیویورک، آفریقا" در گابن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برخلاف اروپایی که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، شرایط اقتصادی در قاره سیاه کاملا متفاوت است. تغییرو تحولات زیادی در حال انجام است. برخی از کشورهای افریقایی با نرخهای غیر قابل پیش بینی رشد اقتصادی مواجه هستند.

مسلم است که مشکلات فراوان همچنان باقی هستند. مشکل فقر، افزایش بی رویه جمعیت، مشکلات بهداشت و امنیت. اما این معضلات پاره های جدانشدنی آفریقا هستند. اما در اجلاس نیویورک، آفریقا، در لیبرویل گابن، ایده های بسیاری برای مبارزه با این مشکلات وجود دارد. با این ایده ها آشنا شویم. آفریقای در حال توسعه نیاز به استقلال دارد. برای مقابله با خشونت باید که کشورهای آفریقایی به استقلال قضایی برسند. مهاجرتهای غیر قانونی سالانه هزار وسیصد میلیارد دلار به این قاره ضرر مالی می رسانند.

بدلیل تنوع قومی و فرهنگی یگانه در آفریقا باید که این کشورها بتوانند به هماهنگیهای ژئواستراتژیک دست پیدا کنند.

دادستان دیوان لاهه: “ بدون عدالت نمی تواند صلح و امنیت را تضمین کنید. به همین دلیلدر تمام تلاشهایی که برای آفریقا انجام می دهیم برای توسعه اقتصادی، باید قانون و عدالت بدرستی به رعایت شوند. باید محاسباتمان دقیق باشند. این فضایی است که در آن توسعه امکان پذیر خواهد شد. “

رییس بانک التجاری وفا: “فکر می کنم تمامی سرمایه داران بین المللی که در اینجا جمع شده اند با صدای بلند می گویند که باید به اصلاحات در زمینه های قضایی سرو سامان داد.” قاره سیاه در سالهای اخیر نرخی نزدیک به 5 درصد رشد اقتصادی سالانه را ثبت کرده است.

در حالیکه قاره سیاه با نزدیک به دویست میلیون نفری که بین 15 تا 24 سال سن دارند، جوانترین قاره جهان است. این دویست میلیون هم تا سال 2045 تعدادشان دو برابر می شود. باید راه رشد اقتصادی را هموار کرد چرا که 150 میلیون نفر از آنها فاقد شغل هستند.

در این اجلاس 700 شخصیت برجسته از رهبران سیاسی گرفته تا مدیران شرکتهای چند ملیتی حضور داشتند. یکی از مشاوران کلینتون و اوباما، لاری سامرز گفته که توسعه آفریقا یکی از مهمترین اولویتها در قرن بیست ویکم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن