حقوق جدید مسافران در اتحادیه اروپا

حقوق جدید مسافران در اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یوانیس از آتن می پرسد:
من قصد دارم تابستان امسال بیشتر با کشتی یا اتوبوس به چند کشور اروپایی سفر کنم. حقوق مسافران هوایی و ریلی اروپا را می دانم، ولی آیا حمایتی از استفاده کنندگان سایر وسایل نقلیه هم وجود دارد؟

روت لوپیان، مسئول سیاست گذاری واحد حقوق مسافر در مدیریت عالی ترابری کمیسیون اروپا پاسخ می دهد:

«بله، البته. تابستان امسال قانون حمایت از حقوق مسافران در اروپا گسترش خواهد یافت و شامل سفرهای طولانی با اتوبوس و کشتی نیز خواهد شد. شما یک سری حقوق عمومی دارید. مثلا حقوق دسترسی معلولان، حمایت از شما و بار شما در هنگام بروز حادثه، ارائه اطلاعات روشن و کافی حتی پیش از خرید بلیط و غیره.

بنابراین اگر سفر شما متوقف شود، به مجموعه ای از حقوق ویژه دسترسی خواهید داشت. اگر سفر شما لغو شود، تأخیر بیش از حد داشته باشد یا این که با وجود انجام همه مراحل پیش از سفر، شرکت حمل و نقل از ارائه خدمات به شما خودداری کند، این حقوق باز هم اعمال خواهند شد.

همین حقوق اساسی برای سفر با همه وسایل نقلیه مانند هواپیما، قطارهای بین المللی، کشتی، اتوبوس بین شهری یا کشتی هم قابل دسترسی است.

اگر هر یک از مشکلاتی که گفتیم برای شما پیش بیاید و شما هم چنان مایل به انجام سفر خود باشید، تا زمان رسیدن به مقصد می توانید از حقوق و حمایت ها برخوردار شوید. به یاد داشته باشید که در این صورت اگر بخواهید می توانید پیشنهاد تعویق سفر را بپذیرید. اگر هم تصمیم به لغو سفر بگیرید، هزینه سفر به شما پرداخت و خودتان هم در صورت تمایل به مبدأ برگردانده می شوید.

اگر در صورت بروز این گونه مشکلات بخواهید پول برای جبران خسارت بگیرید باید شکایت کنید. اما جبران خسارت به خاطر شرایط استثنایی مقدور نخواهد بود: در صورتی که اختلال در برنامه سفر قبلا به اطلاع شما رسیده باشد، یا در صورت تأخیر جزئی.

در صورت اختلال در برنامه سفر ابتدا باید با شرکت حمل و نقل یا آژانس مسافرتی تماس بگیرید. می توانید با مرکز اروپایی حقوق مصرف کنندگان در کشور خودتان هم تماس بگیرید که جزئیات آن در وبسایت کمیسیون اروپا نوشته شده است.

اگر برای تماس با شرکت حمل و نقل یا آژانس توریستی دچار مشکل شدید یا از پاسخگویی انها رضایت نداشتید، می توانید از نهادهای دولتی کشوری که اتفاق در آنجا افتاده یا کشور مقصد کمک بگیرید.»

برای اطلاعات بیشتر در موارد خاص از new Passenger Rights App بر روی اسمارت فون خود استفاده کنید.

شما هم چنین می توانید مستقیما با اتحادیه اروپا با شماره 00 800 6 7 8 9 10 11 یا از طریق سایت زیر تماس بگیرید:
http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights

در صورتی که مایل به طرح پرسشی از برنامه سخن شما هستید، روی دگمه زیر کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها