حضور سایه سنگین قتل عام "اتویا" با وجود گذشت دو سال در نروژ

حضور سایه سنگین قتل عام "اتویا" با وجود گذشت دو سال در نروژ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نزدیک به دوسال پیش راستگرایی افراطی جشن جوانان نروژی مستقر در جزیره اتویا را به عزا بدل کرد.

او به سوی جوانانی تیراندازی کرد که اغلب عضو ستاد جوانان حزب حاکم کارگر در نروژ بودند. قصاب اتویا، دلیل کشتار جوانان را سیاستهای مداراجویانه دولت نروژعنوان کرد. دلیل این کشتار در نروژ مرفه چه بود.

دو سال پیش “اتو لویویک” در جزیره کوچک نروژ صدای تیراندازی شدید غافلگیرش کرد.

اتو لویویک می گوید: “وقتی به اینجا رسیدیم، دو دختر داشتند به سمت ما شنا می کردند. به ما گفتند تیراندازی شدید در جزیره اتویا باعث مرگ چند نفر شده است. با قایقها به آب رفتیم تا قربانیان را هر چه سریعتر از آب بیرون بیاوریم. بسیاری را دیدیم که در حال غرق شدن بودند و برخی نیز دیگر شوکه درون آب.”

اتو به همراه دیگر امدادگران توانستند نزدیک به 250 تن از قربانیان جوان فاجعه را نجات دهند. همه این جوانان در اردوی جوانان حزب کارگر در جزیره اتویا حضور یافته بودند. اتویایی که به جای بهشت تابستانی این جوانان بدل شد به جهنم. 69 تن از آنها با گلوله های تنها یک نفر از پادرآمدند. 69 نفر به همراه هشت نفر دیگ
ری در بمب گذاری در اسلو جانشان را همزمان از دست دادند.

اتو لویویک می گوید: “یادم هست زمانی که اولین رفت و برگشت به جزیره را تمام کردیم، به خودم می گفتم این طالبان بی شرافت، این اسلامگراهای افراطی باردیگر فاجعه آفریدند. مطمین بودم که مساله با اسلامگرایان افراطی ارتباط دارد.”

نروژ به دموکراتیک و مردم سالار بودن در اروپا شهره است. یکی از ثروتمندترین و مرفه ترین کشورهای جهان است. کشوری که وجود افراطی گری چه راست و چه چپ و چه اسلامی در آن هیچ توجیهی ندارد.

حزب حاکم کارگر در این کشور پس از قتل عام بریویک همچنان اردوهای تابستانی را برای جوانان برگزار می کند.

سپتامبرآینده اولین انتخابات نروژ پس از قتل عام اتویا برگزار می شود. انتخاباتی که همچنان سایه اتویا بر سر آن سنگینی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با تیر و کمان در نروژ ؛ دست‌کم ۵ نفر کشته شدند

کارگران نامرئی در مزارع اروپا؛ حقوق کم، استثمار و در معرض خطر سلامت

زغال‌سنگ، طلای سیاه یا بلای جان لهستان؟