سرگئی بوبکا می خواهد رییس کمیته بین المللی المپیک شود

سرگئی بوبکا می خواهد رییس کمیته بین المللی المپیک شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کمتر کسی هست که دنیای ورزش را بشناسد و نام سرگئی بوبکا، پرنده اسطوره ای اوکراینی را نشنیده باشد.

دارنده رکورد پرش با نیزه جهان حالا می خواهد در 49 سالگی، رییس کمیته المپیک شود. او جوانترین نامزد این پست است. خبنرگار یورونیوز موفق شد در حاشیه دیدار این اسطوره اوکراینی از کی اف با او دیدار و گفتگو کند. یورونیوز: چه چیزی باعث شد تا برای ریاست کمیته المپیک نامزد شوید، آیامی خواهید دنیای ورزش را متحول کنید؟

المپیک و ورزش حرفه ای همیشه یکی از دلمشغولیهای اصلی زندگی من بوده است. امروز رییس کمیته ملی المپیک هستم وعضو هیات مدیره این سازمان و نایب قهرمان فدراسیون بین المللی دو و میدانی. به نظرم نامزدی برای این پست ادامه منطقی شغلهای امروزم است. پیش از این ورزشکار حرفه ای بوده ام، شرکت خودم را دائر کردم و فکر می کنم امروز قابلیتهای لازم برای این پست را دارم. اشتیاق و انرژی لازم هم را در خودم می بینم. .چالشهای مهمی پیش روی ماست. باید جوانان را تشویق به ورزش بیشتر، تمرین بدنی و بهینه کردن سلامتشان کنیم. امروز آنها جلوی تلویزیون می نشینند، رایانه هایشان را نگاه می کنند و زمان زیادی را برای بازیهای رایانه ای و اینترنت می گذرانند. چالشهای دیگری هم چون دوپینگ نیز پیش روی ماست، باید با فساد و تبانی نیز مبارزه کنیم. در کارزار مهمی قرار داریم و باید با همیاری و همفکری مقاومت کنیم و به موفقیتهای بیشتر برسیم.

یورونیوز: اما در دوران اقتصاد بحران زده، چگونه می خواهید بازیهای المپیک را که روز بروز گرانتر و پرهزینه تر می شوند، مدیریت کنید؟

ورزش گرانتر نشده است. باید هزینه ها را به دو جهت سوق داد: بخش عملگرایانه بازیها، هزینه های واقعی و همچین هزینه های زیربناهای ورزشی، و از سوی دیگر هم باید کاری کرد که امکانات ورزشی در اختیار مردم قرار گیرد.

برای میزبانی شما جاده و فرودگاه می سازید که بعد از بازیها نیز از آن استفاده می کنید. قطعا نباید افراط کرد و باید بودجه های منطقی در نظر گرفت. باید روشی پیش بگیریم که بازیها ارزانتر و انسانی تر برگزار شوند، باید میزان شرکت کنندگان را به 10500 شرکت کننده برای هر کشور محدود کنیم تا هزینه ها پایین بیابند. یورونیوز: در میان سه کشور نامزد برای المپیک 2020 کدامیک بخت بیشتری دارد؟

با ملاحظه مادرید می بینیم که 80 درصد از امکانات در حال حاضر در این شهر موجود است. استانبول، پل ارتباطی بین اروپا و آسیا است و تمرکز زیادی روی جوانان دارد. توکیو هم پیشتر قابلیتهایش را برای میزبانی وقایع مهم مورزشی نشان داده است و آنها هم قابلیت برگزاری بازیها را خواهند داشت. مسئله دیگر برای انتخاب کشور میزبان نسبت تعهد آنها برای امادگی در زمان معین است. هر شهری نقاط قوت و ضعف خود را دارد اما تکرار می کنم همه این شهرها آمادگی میزبانی را دارند.

یورونیوز: فکر می کنید روزی کسی پیدا شود رکوردتان را بشکند؟

فکر می کنم بزودی این اتفاق خواهد افتاد. پرنده با نیزه فرانسوی، رنو لاوینلی، بتازگی رکورد 6 متر و 2 صدم را جابجا کرده است. او سعی می کند رکوردم را جابجا کند و بنظرم و او قادر به انجام اینکار است. برای اینکار باید تکنیک بالای داشت. سریع بود و چابک و بدن نرمی هم داشت. باید از لحاظ روانی هم پرتوان باشیم. اما راز اصلی انتقال انرژی به نیزه هنگام پرش است. تکنیک اینکار را باید داشت و تکینک اینکار کلید موفقیتهای آینده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورزشکاران حرفه‌ای با درآمد خود چه می‌کنند؟

محمدجعفر مرادی رکورد ماراتن ایران را در برلین جابجا کرد

مرضیه حمیدی، تکواندوکار افغان: ورزشم مبارزه علیه گروه تروریستی ضدزن طالبان است