تاکید باروسو بر اجرای پیشنهاد مسکو در مورد سوریه

تاکید باروسو بر اجرای پیشنهاد مسکو در مورد سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا در گفتگویی اختصاصی با یورونیوز در مورد مسائل مختلف قاره سبز به سئوالات مطرح شده از سوی شهروندان پاسخ داد.

آقای باروسو در مورد بحران سوریه و استفاده از سلاح های شیمیایی، راه حل پیشنهادی روسیه در این باره را قابل امتحان دانست و گفت باید این راه حل را آزمایش کرد. وی با در اولویت دانستن راهکاری سیاسی و دیپلماتیک تاکید کرد از نظر اتحادیه اروپا پاسخ به چنین اعمالی که در واقع جنایت علیه بشریت است، ضرورت دارد.

او در ادامه با اشاره به وضعیت پناهجویان سوری در کشورهای همسایه، وضعیت زندگی آنها را مایه تاسف دانست و گفت اتحادیه اروپا در زمینه ارائه کمکهای غذایی به آنها پیشرو است.

رییس کمیسیون اروپا، ضمن اشاره به بحران اقتصادی اروپا و بروز نشانه هایی مبنی بر احیای اقتصادی، تحقق کامل آن را مستلزم تلاش در سطح ملی و بسیج امکانات کشورهای عضو دانست. او با اشاره به منشاء بحران اقتصادی وضعیت کشورهای بیشتر بدهکار منطقه پولی یورو را نسبت به گذشته مثبت و در مسیر مناسب ارزیابی کرد.

به نظر رییس کمیسیون اروپا توجه به حل مشکل بیکاری بویژه بیکاری جوانان در راس سیاست های اتحادیه است و برای بودجه دوره بعد که از ژانویه سال آینده اجرا خواهد شد، ردیف خاص بودجه برای حل این مشکل تعریف شده است.

ژوزه مانوئل باروسو که مایل نبود در مورد ادامه فعالیتش در سمت رییس کمیسیون و نامزد شدن در دوره بعدی پاسخ شفافی بدهد به اینکه ده سال خدمت در این پست زمان زیادی است بسنده کرد و گفت فعلا تمرکز او بر حل مشکلات اروپاست و به این مسئله فکر نمی کند.

Global Conversation and interactive hangout with President Barroso

(English)

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد