پلاسیدو دومینگو، در بیستمین دوره رقابت های اپرالیا

با همکاری
پلاسیدو دومینگو، در بیستمین دوره رقابت های اپرالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این برنامه توسط .به شما تقدیم می شود

شهر تاریخی ورونا در شمال ایتالیا، اخیرا جشنواره مشهور اپرالیا را میزبانی کرد. جشنواره ای که دربرگیرنده بیستمین رقابت های معتبر خوانندگان اپرا، با رهبری پلاسیدو دومینگو، تنور نامدار جهان و پایه گذار این رقابت ها بود.

امسال ۶۰۰ خواننده اپرا از سراسر جهان، نمونه های کار خود را برای شرکت در این مسابقات فرستادند که تنها ۱۲ تن از آنها در نمایشی مهیج و با حضور دوستداران وکارشناسان بین المللی اپرا، به رده پایانی این رقابت ها راه یافتند.

در پشت این رقابت ها حضور یک سخاوتمند بزرگ عالم هنر، یعنی پلاسیدو دومینگو برجسته بود.

پلاسیدو دومینگو: “همواره در فکر ایجاد رقابت های اپرایی متفاوتی بوده ام. زمانی که می توانم در بین برندگان با مشتاقانی آشنا شوم که تنها گیرنده جایزه نیستند، بلکه می توانم با آنها کارکنم و کنسرت بدهم، آنگاه آنها را به نمایش هایی که خود درگیرشان هستم دعوت می کنم. این یک دلگرمی برای آنها و شتاب دهنده موفقیت هایشان در دنیای پر از مشکلات این هنر است.”

داوری ستارگان این رقابت ها، برعهده شاخص ترین آفرینندگان و رهبران اپرا قرار داشت.

ژان لویی جریندا، یکی از اعضای هیئت داوری: “حضور در هیئت داوران، سرشار از لذت است، زیرا کاشف هنرمندان شگفت انگیزی می شوید که پیش از آن نمی شناختید: هنرمندان جوانی از چین، روسیه و آمریکای جنوبی. زمانی که خواننده ای را برای اولین بار می بینید و با خود می گویید: این یک استعداد واقعی است، بسیار هیجان انگیز است.”

و یکی از این استعداد های واقعی، ژولی فوش سوپرانوی فرانسوی بود که رتبه دوم رقابت ها را به دست آورد.

جایزه اول از آن آیدا گاریفولینا، سوپرانوی روس شد. او می گوید: “من عاشق اپرا هستم. هر لحظه با آن زندگی می کنم و می خواهم بیشتر بیاموزم، هر رور یک موزیک جدید و می دانید مهمترین چیز برایم چیست؟ اینکه مردم کارم را دوست داشته باشند، چیزی که با رویای آن سر می کنم. نه فقط اینکه در جایی بخوانم، بلکه مردم صدای مرا و روح اجرایم بر روی صحنه را دوست داشته باشند.”

و در بخش اجرای مردان، آئو لی، یک خواننده ماورای معمول، یک باس- باریتون چینی برنده شد. او می گوید: “در مرحله نهایی می خواستم «مادامینا» از دون جیووانی را بخوانم. اما استادم دومینگو گفت: اگر مادامینا را اجرا کنی نمایش بیشتری خواهی داشت، ولی اگر «آلکو» را اجراکنی می توانی بیشتر بخوانی. من آلکو را خواندم و احساس شکفتگی کردم. من در اوج بودم.”

پلاسیدو دومینگو: “این برای من امتیاز است که در پیشرفت جوانانی همکاری کنم که ستارگان آینده اپرا خواهند بود. این خارق العاده است. من و تمام خانواده ام برای این هدف سخت می کوشیم، راهی که برای همیشه ادامه خواهیم داد.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا