لحظه به لحظه با نتایج انتخابات پارلمانی آلمان

لحظه به لحظه با نتایج انتخابات پارلمانی آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

این صفحه بروز رسانی می شود

-انتظار می رود تا ساعاتی دیگر نتیجه رسمی و قطعی انتخابات اعلام شود که در بخش های خبری تلویزیون و وبسایت یورونیوز به اطلاع شما خواهد رسید.

-حزب دمکرات مسیحی آلمان تاکنون با کسب 41.7 دهم درصد آرا 296 کرسی پارلمانی را بدست آورده و پیشتاز است. بدین ترتیب صدراعظمی آنگلا مرکل برای یک دوره چهار ساله دیگر تضمین شده است ولی برخلاف تخمین های اولیه شمارش آرا، این حزب از کسب اکثریت مطلق آرا فاصله گرفته است.

جو انتخاباتی برلین از زبان فرستاده ویژه یورونیوز

لنا خبرنگار بخش آلمانی یورونیوز، اعزامی به آلمان در توصیف جو حاکم بر مقر حزب دمکرات مسیحی می گوید: «اینجا طرفداران هیجان زده هستند و پیروزی خود را با نوشیدن آبجو و بالابردن جام های خود جشن گرفته اند. هر بار که صفحه های نمایش تلویزیونی نتایج لحظه ای انتخابات را نشان می دهند در بین طرفداران هیاهویی برپا می شود. آنگلا مرکل حول و حوش ساعت نه شب روی صحنه حاضر شد و مورد استقبال شدید حضار قرار گرفت. طرفداران جوانتر حزب حتی برای لحظاتی او را به رقصیدن واداشتند. هرمان گروهه، دبیر کل حزب هم هنگام تکان دادن پرچم آلمان هیجان زیادی داشت. آنگلا مرکل پرچم را از او گرفت و آنرا میان جمعیت پرتاب کرد. خبرنگاران زیادی از سراسر دنیا برای پوشش این رویداد مهم به برلین آمده اند و دائم برای شبکه های خود خبر ارسال می کنند. بنظر می آید شب درازی در پیش داشته باشیم…»

-درحالیکه طبق تخمین های اولیه کسب اکثریت مطلق آرا از سوی دمکرات مسیحی ها گزینه محتملی بنظر می رسید، نتایخ آخرین تخمین های شبکه های تلویزیونی آلمان نشان از تضعیف بواقعیت پیوستن این گزینه دارند. تخمین های منتشر شده در ساعت 21 و سی دقیقه بوقت اروپای مرکزی نشان می دهد حزب آنگلا مرکل تنها موفق به کسب 297 کرسی پارلمان خواهد شد. این تعداد پیش تر 301 کرسی اعلام شده بود.

-بر اساس آخرین تخمین های منتشره، حزب آلترناتیو از احزاب مخالف یورو تاکنون 4.9 درصد آرا را تصاحب کرده و برای حضور در پارلمان تنها به یک دهم درصد دیگر نیاز دارد.

-بر اساس آخرین تخمین ها، دمکرات مسیحی ها تاکنون 301 کرسی از مجموع 606 کرسی پارلمان را بدست آورده اند و تنها به سه کرسی دیگر برای احراز اکثریت مطلق نیاز دارند.

-آخرین نظر سنجی ها نشان می دهد دمکرات مسیحی ها تاکنون موفق شده اند سیصد کرسی از مجموع 606 کرسی پارلمان را در اختیار بگیرند و برای کسب اکثریت مطلق تنها به چهار کرسی دیگر نیاز دارند. البته این نظر سنجی ها تخمین های اولیه ای هستند که بر مبنای اظهارات رای دهندگان هنگام خروج از حوزه های رای گیری تنظیم شده اند و لذا برای تایید آنها باید منتظر اعلام نتایج رسمی ماند که به احتمال زیاد تا ساعتی دیگر اعلام خواهد شد.

-آخرین نظرسنجی تلویزیون دولتی آلمان نشاندهنده آن است که دمکرات مسیحی ها به رهبری آنگلا مرکل اکثریت مطلق آرا را بدست آورده اند. در صورت تایید این نظرسنجی در شمارش رسمی آرا، آنگلا مرکل قادر خواهد بود بدون ائتلاف، دولت تشکیل دهد.

-تخمین های اولیه بعد از انتخابات نشان می دهد اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل توانسته بیش از 42 درصد آرا را بدست آورد و بدین ترتیب باید از هم اکنون خانم مرکل را صدراعظم چهار سال آینده این کشور دانست.

اما آرای حزب دمکرات آزاد (لیبرال ها) احتمالا زیر پنج درصد حد نصاب لازم خواهد بود. در صورت تغییر نکردن نتیجه تا پایان شمارش رسمی آرا، این حزب که در دوره گذشته در دولت ائتلافی حضور داشت، در پارلمان نماینده ای نخواهد داشت و آنگلا مرکل مجبور خواهد شد دولت ائتلافی جدیدی را تشکیل دهد.

-طبق نتایج نظرسنجی تلویزیون آلمان، حزب دمکرات مسیحی/سوسیال مسیحی با کسب 42 و سه دهم درصد آرا پیشتاز است.

-حوزه های رای گیری انتخابات پارلمانی آلمان راس ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی (نوزده و سی بوقت تهران) بسته می شود. نزدیک به شصت و دو میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن بودند و به گزارش خبرگزاری های مختلف، استقبال مناسبی از این انتخابات بعمل آمده است.

نتیجه این انتخابات، تکلیف دولت چهار سال آینده آلمان را مشخص خواهد کرد. اکثر نظرسنجی های صورت گرفته آنگلا مرکل صدراعظم فعلی این کشور را پیروز این انتخابات می دانند. با این حال در مورد نحوه تشکیل دولت ائتلافی او، کماکان سئوال های زیادی مطرح است که احتمالا طی ساعات آینده پاسخ آنها مشخص خواهد شد.

شمارش آرا بلافاصله آغاز می شود و ما از طریق تلویزیون و وبسایت یورونیوز شما مخاطبان عزیز را لحظه به لحظه در جریان نتیجه بدست آمده قرار خواهیم داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟