قوانین مالیاتی برای اروپاییان جویای کار

قوانین مالیاتی برای اروپاییان جویای کار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پرسش مارتین: من اهل جمهوری چک هستم و در آلمان به دنبال کار می گردم. من در برلین زندگی می کنم و دستمزد بیکاری خود را از جمهوری چک به خارج منتقل کردم و حقوق ماهانه ام را در برلین دریافت می کنم. آیا آلمان می تواند از من مالیات بگیرد در حالی که من در آلمان به دنبال کار می گردم.

برونو کورتس، مرکز اطلاع دهی “اروپا دایرکت” می گوید: هیچ گونه قانون اروپایی برای گرفتن مالیات از افرادی که در خارج به دنبال کار می گردند وجود ندارد. فقط قوانین ملی، توافق نامه های دو جانبه و چندجانبه بین کشورها وجود دارد ولی همه جوانب را پوشش نمی دهد. براساس توافق های دو جانبه مختلف، حقوق بیکاری بعنوان “دیگر درآمدها” محسوب و فقط در کشور محل سکونت شامل مالیات می شود.

در عین حال محاسبه مالیاتی به توافقنامه مالیاتی دوجانبه موجود بستگی دارد. در مورد شما این به توافق نامه دوجانبه بین جمهوری چک و آلمان بستگی دارد.

اگر طی یک مدت زمان کوتاه، کمتر از شش ماه در سال، در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا بمانید بدون اینکه آنجا کار کنید، احتمال دارد که شهروند مالیات دهنده در آن کشور محسوب نشوید. در این مورد، مالیات بر حقوق بیکاری شما فقط باید در کشوری که آنرا پرداخت می کند وضع شود.

اگر بیش از شش ماه در سال در یک کشور دیگر اروپایی ساکن شوید، در بسیاری از مواقع تبدیل به شهروند مالیات دهنده می شوید و به همین دلیل حقوق بیکاری شما شاید آنجا شامل مالیات شود.

در هر حال، تحت اکثر توافق نامه های مالیاتی، اگر یک منزل دائمی و روابط محکم شخصی و اقتصادی در کشور خود دارید، شهروند کشور خود محسوب خواهید شد. در این حالت، کشور دیگر اروپایی نمی تواند بر دستمزد بیکاری شما مالیات وضع کند.

برای هر گونه پرسش درباره قوانین مالیاتی در خارج از کشور خود، به اداره های مالیاتی در کشور خود یا در کشور مقصد مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره اتحادیه اروپا با شماره تلفن ۰۰۸۰۰۶۷۸۹۱۰۱۱ تماس بگیرید یا به وبسایت http://europa.eu/youreurope/citizens مراجعه کنید.

اگر مایلید پرسش خود را مطرح کنید دکمه زیر را فشار دهید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها