تاثیر کار داوطلبانه و خیریه بر دانش آموزان

تاثیر کار داوطلبانه و خیریه بر دانش آموزان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بسیاری از دانش آموزان کارهای داوطلبانه را به دلیل کمک به جوامع نیازمند انجام می دهند. آنها همزمان با کارشان، درس های مفید بسیاری می آموزند.

در بخش هایی از جهان، دانش آموزان برای دریافت مدرک پایان تحصیلات خود مجبور به انجام چند ساعت کار داوطلبانه هستند. هنوز مسئولان مطمئن نیستند که اجباری بودن کار داوطلبانه ایده خوبی است یا نه. اما جوانان بسیاری معتقدند که از این تجربه، درس های بسیاری آموخته اند.

آرژانتین: پایه ریزی آینده

در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین دانش آموزان مدرسه دل سالوادور، یک مدرسه غیرانتفاعی پسرانه، به دهکده ای در هزار کیلومتری پایتخت، واقع در پاتاگونیا می روند. آنها در یک طرح کار داوطلبانه شرکت می کنند.

هدف طرح کار داوطلبانه در ریونگرو، ساخت خانه برای خانواده های فقیر است. این طرح از سال ۱۹۹۸ میلادی در این مدرسه به اجرا در می آید و دانش آموزان به مدت یک هفته به این دهکده می روند. دانش آموزان با واقعیتی متفاوت و دشوار روبرو می شوند. کمک به افراد نیازمند به جوانان کمک می کند تا وضعیتشان را بهتر درک کنند.

پرتغال: کمک به نیازمندان

در پرتغال چند دانشجو یک گروه داوطلب تشکیل داده اند تا به کودکان برنامه های آموزشی و تفریحی ارائه کنند. اکثر کودکان از خانواده های محروم هستند و مشکلات بسیاری دارند. خیابان ها و کوچه ها محل بازی کودکان محله کاریسال تا دسامبر سال ۲۰۱۰ میلادی بود. تااینکه دانشجویان شهر پورتو پروژه خود برای کمک به ۳۵ کودک را به اجرا گذاشتند.

در ابتدای این پروژه، اهالی کمی مقاومت از خود نشان دادند ولی اکنون به نظر می رسد از کار داوطلبان راضی هستند.

هند: یکی برای همه و همه برای یکی

آلساندرو هجده ساله است. او بزودی تحصیلات دانشگاهی خود را شروع خواهد کرد. او یک جوان منحصر بفرد است. او یک آرزو داشت و آن رفتن به هند بود. او این آرزو را به واقعیت تبدیل کرد.

او می گوید: «من فیلم «واعظ مسلسل» را نگاه کردم و این فیلم بر من چنان تاثیری گذاشت که تصمیم گرفتم به اینجا بیایم. می خواستم مثل قهرمان فیلم عمل کنم و از زندگی راحت خود خارج شوم. من همه کارهایی که قهرمان فیلم انجام داد را نکردم ولی می خواهم کاری بکنم که تاثیر مثبت بر روی مردم بگذارد. چیزی جدید انجام دهم که قبلا انجام نداده بودم. اولین باری است که اینجا می آیم. تاکنون به هند نیامده بودم. از زمانی که ۱۳ سالم بود پول هایم را جمع کردم تا اینجا بیایم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آرژانتین از پاکستان و سریلانکا خواست وزیر کشور ایران را بازداشت کنند

رای دادگاه آرژانتین: ایران مسئول حملات ۳۰ سال پیش به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان «آمیا» است

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد