مخالفان اوکراینی به اعتراضاتشان ادامه می دهند

مخالفان اوکراینی به اعتراضاتشان ادامه می دهند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به کی یف می رویم تا تحولات اوکراین را با همکارمان مستقر در پایتخت اوکراین دنبال کنیم. از خبرنگاران می پرسیم آیا مخالفان می توانند خواستهای خود را به کرسی بنشانند؟ اصلا خواستهای معترضان چیست؟

پس از اعلام رای عدم اعتماد در پارلمان، مخالفان شوکه شده اند. اما بسیاری می گویند تنها برای این مساله نبوده که به خیابان آمده اند. آنها می گویند تا سقوط کاملا دولت فعلی دست از اعتصاب و اعتراض برنخواهند داشت. مخالفان می گویند مصمم هستند و می خواهند به هر قیمتی که هست خواستهایشان را عملی کنند. دانشجویان حالا به کمک مخالفان آمده اند. حال و هوای عمومی در اینجا حکایت از ادامه اعتراضات می دهد. مخالفان تا فروپاشی دولت از پای نمی نشینند. حالا شاید پارلمان هم ناگزیر شود به برخی از خواسته ها جامه عمل بپوشانند.

آنگلینا، میکولا آزاروف، نخست وزیر پس از انکه موفق به کسب رای اعتماد از پارلمان نشد، قصد اجرای اصلاحات اساسی در اوکراین را گرفته است. اما ایا مخالفان تنها به این اتفاق بسنده خواهند کرد؟ آیا مخالفان آماده هستند تا با دولت به تعامل برسند؟

نخست وزیر، میکولا آزاروف، هنوز از جزییات اصلاحات در کابینه صحبتی نکرده است. او دقیقا نگفته است که چگونه می خواهد خشم مخالفان را فروبنشاند و یا چگونه می خواهد به تعاملی با مخالفان در پارلمان و در خیابان دست پیدا کند.
این مساله که ویتالی زاخارنکو، وزیر کشور اوکراین، در جلسه امروز پارلمان حاضر نبوده هم ازنکات حایز اهمیت است. از زمانی که سرکوب مخالفان شدت گرفته است اولین خواسته معترضان برکناری وزیر کشور از قدرت است.
به گفته حزب حاکم در اوکراین وزارت کشور وظیفه پیچیده ای دارد. وزیر کشور هم به تبع دشواری زیاد برای کنترل تظاهرات کنندگان دارد.
در واقع پیشنهاد مشخصی از طرف دولت وجود ندارد. مخالفان از سوی دیگر اصرار بر خواسته هایش دارد. به نظر نمی رسد بخت هیچ تعاملی بین دولت و معترضان وجود داشته باشد. به گفته مخالفان نخست وزیر از خط قرمزها عبور کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد