نمایش مد لباس عروس در لاهور پاکستان

نمایش مد لباس عروس در لاهور پاکستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هفته مد لباس عروس و تازه ترین خلاقیت های طراحان لباس پاکستانی در شهر لاهور پاکستان برگزار شد.

این رویداد پرطرفدار توجه بسیاری را به خود جلب می کند. در میان طراحان برجسته این کشور ، علی زی شان مجموعه اش را با الهام از مناطق هند ارائه کرد.

علی زی شان می گوید: «برای طراحی کلکسیون از ریشه های خودم الهام گرفته ام. از فرهنگ پاکستانی. از راجستان، صحرا ها، از رنگ های طبیعی و گلهای آنجا.»

بسیاری از طراحان شرکت کننده در این هفته مد، جلوه هایی از مد جدید و امروزی را با لباس های سنتی عروس ترکیب کرده اند. مجموعه مینا سلطان، اشاره هایی به امپراطوری مغول دارد که از نیمه قرن شانزدهم تا اوایل قرن هجدهم بر هند مسلط بود. او می گوید: «مجموعه من ترکیب میراث شبه قاره، قبل، بعد و همزمان با دوران مغول است. سپس تازه کردن آن در یک فرم امروزی است.»

یکی از شرکت کنندگان، نادیا حسین، مجری تلویزیون، مدل و طراح مد است. این بازیگر سی و چهار ساله می گوید: «پوشیدن لباس عروس خیلی سخت است، برای اینکه خیلی سنگین است. تزیینات، جواهرات و سنگهای زیادی در آنها کار شده است. برای آرایش مو هم همینطور از سنجاق و گیره های مفصلی استفاده می شود. برگزار کردن این نمایش ها به همین دلایل کار آسانی نیست ولی همیشه با استقبال همراه است.»

این هفتمین دوره هفته مد لباس عروس در پاکستان برگزار است. یکی از مهمترین رویدادهای مد پاکستان که سالانه دوبار برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند