مجله هفتگی فوتبال؛ تداوم صدرنشینی بایرن مونیخ در بوندس لیگا

مجله هفتگی فوتبال؛ تداوم صدرنشینی بایرن مونیخ در بوندس لیگا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به برنامه این هفته کرنر خوش آمدید. این برنامه را با نگاهی به بوندس لیگا و بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی آغاز می کنیم.

باواریایی ها به لطف گلهای گوتزه و مولر، مونشن گلادباخ را شکست دادند و به پانزدهمین پیروزی خود در هفده مسابقه رسیدند.

بوروسیا دورتموند در خانه در برابر آوگزبورگ متوقف شد و به یک امتیاز بسنده کرد. در این مسابقه نوری شاهین با تک گل خود امید پیروزی را برای دورتموند به وجود آورد اما گل تساوی بخش جی دونگ وون این امید را نقش بر آب کرد. این بازی بانتیجه دو بر دو تمام شد در حالی که یورگن کلوپ، بلاشیکوفسکی را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو از دست داد.

سیاه و زرد پوشان به رده سوم جدول صعود کردند اما چهارده امتیاز از بایرن کمتر دارند. لورکوزن نیز علیرغم شکست از فرایبورگ در جایگاه دوم است.

توقف پاری سن ژرمن در برابر گنگام

به فرانسه می رویم، جایی که گنگام در خانه، پاری سن ژرمن را متوقف کرد. در این مسابقه پاری سن ژرمن به فاصله شش دقیقه مانده به پایان بازی گلی را دریافت کرد اما سه دقیقه بعد گل الکس کابوس شکست پاری سن ژرمن را پایان داد.

موناکو بدون حضور فالکائو روز خوبی را با پیروزی در برابر مارسی سپری کرد. دو گل موناکو را ژرمن و ریویر به ثمر رساندند.

در جدول لیگ یک، پاری سن ژرمن همچنان صدرنشین است. موناکو با سه امتیاز اختلاف در رده دوم قرار دارد و لیل هم در مکان سوم جای گرفته است.

تعویض طلایی فرانک دی بوئر

به هلند می رویم، جایی که آژاکس در برابر ایگلز دچار زحمت شد، اما تعویض طلایی فرانک دی بوئر یعنی لاس شونه گل پیروزی این تیم را به ثمر رساند.

با این برد، آژاکس به تنهایی صدرنشین جدول است. ویتِس هم با دو امتیاز اختلاف در جایگاه دوم است.

اخراج بوفون

در لیگ سری آ ایتالیا، لاتزیو با یوونتوس در ورزشگاه المپیک رم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در این مسابقه، بوفون، به دلیل خطا بر روی کلوزه در دقیقه ۲۴ از زمین اخراج شد و پنالتی حاصله را کاندرِوا به گل تبدیل کرد تا لاتزیو یک بر صفر پیش افتد، اما لیورِنته در دقیقه شصت بازی را برای یوونتوس به تساوی کشید. این تساوی نوار پیروزی های یووه را قطع کرد.

این نتیجه فاصله رم با یوونتوس صدرنشین را کمتر کرد و به شش امتیاز رساند.

تایید حکم حبس رییس باشگاه فنرباغچه

در ترکیه، دادگاه رسیدگی به تبانی در فوتبال پایان یافت اما برای هواداران ترابوزان اسپور اینطور نبود. بیش از سی هزار نفر از این هواداران به خیابان های ترابوزان آمدند تا علیه تصمیم فدراسیون فوتبال ترکیه اعتراض کنند و از این فدراسیون بخواهند تا عنوان قهرمانی فصل ۲۰۱۰- ۲۰۱۱ را به تیم آنها دهد.

باشگاه فنرباغچه به دلیل تبانی، از سوی یوفا برای مدت دو سال از حضور در رقابت های اروپایی محروم شده است. از سوی دیگر هفته گذشته، دیوان تجدید نظر ترکیه نیز حکم حبس شش سال و سه ماه عزیز ییلدریم، رئیس باشگاه فنرباغچه را تایید کرده است اما علیرغم تمام این مسائل، فنر باغچه همچنان عنوان قهرمانی آن فصل را در اختیار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند