یک تحلیل گر: ماتئو رنزی ایتالیا را با موفقیت رهبری خواهد کرد

یک تحلیل گر: ماتئو رنزی ایتالیا را با موفقیت رهبری خواهد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یورونیوز: نقاط قوت و ضعف ماتئو رنزی که به احتمال زیاد نخست وزیر آینده ایتالیا خواهد بود چیست؟

آلدو کازولو، سرمقاله نویس روزنامه کوریه دلا سرا: “نقاط ضعفی دارد. او پس از یک مانور سیاسی و بدون داشتن اختیار از جانب مردم وارد کاخ نخست وزیری می شود. اما حزب او بیش از همیشه شکننده و تقسیم شده است. مردم فقط از دست انریکو لتا خشمگین نیستند، که البته حق دارند، بلکه خشم شان متوجه بسیاری از نهادهای ایتالیا است که هیچ چیز در آنها تغییر نکرده است. اما آمدن رنزی دو مزیت دارد: اول، خود او که البته اشتباهاتی دارد و برخی از آنها را در چند روز گذشته می شد دید. اما انرژی او به عنوان یک سیاستمدار ایتالیایی طی بیست سال گذشته بی سابقه است، و دوم ایتالیایی است که در انتظار تکانی برای یک آغاز دوباره است و او برای این کار آمادگی دارد. اگر سیاست به معنای انجام اصلاحات با
کاستن از هزینه های آن باشد، که باید از دریافتی نمایندگان مجلس آغاز شود و نیز اگر به معنای نشان دادن اراده برای کاهش مالیات و کاغذ بازی و ایجاد امید برای بیکاران باشد، رنزی موفق خواهد بود.”

یورونیوز: ماتئو رنزی، سومین نخست وزیر طی سه سال گذشته است. چرا فقط او باید موفق باشد؟

آلدو کازولو: “زیرا دریافت من اینست که مونتی و لتا- علیرغم اینکه نخست وزیران خوبی بودند- نتوانستند ایتالیا را به خوبی در اروپا مطرح کنند. آنها در صحبت به زبان انگلیسی محتاط بودند و در حرکت به جلو سعی کافی نمی کردند. در حالی که من فکر می کنم ایتالیا را باید در اروپا به درستی مطرح کرد. این برای منافع ایتالیا و نیازهای آن در مورد سرمایه گذاری و کارآفرینی حیاتی است.”

یورونیوز: چه موانعی بر سر راه ماتئو رنزی در صورت نخست وزیری می تواند وجود داشته باشد؟

آلدو کازولو: “اول از همه او باید تیم محکمی از وزیران را شکل دهد. نام هایی که در اطراف شنیده می شود، نام های بزرگی نیست. باید ببینیم او چه تیمی را سازماندهی می کند و چه حمایت هایی می تواند داشته باشد. نه فقط در پارلمان، بلکه در مجموع کشور.”

یورونیوز: در یک برنامه اصلاحی چه چیز هایی در اولویت است؟ آلدو کازولو: “ایجاد شغل، شغل و باز هم شغل. این در اولویت مطلق است. ایتالیا درگیر بحران مالی است، اما فراتر از آن، باید اعتماد و بویژه اعتماد جوانان را به آنها بازگرداند. امروز بیکاری جوانان در ایتالیا بالای ۴۰ درصد است و از هر چهار جوان یک نفر بیکار و فاقد آموزش و کارآموزی است. کشور اینگونه دوام نخواهد آورد. کشور ناچار است آغازی جهشی داشته باشد و جوانان به کار باز گردند. فکر می کنم رنزی برای ایتالیا یک امکان است.

یورونیوز: آیا ماتئو رنزی موفق خواهد شد؟

آلدو کازولو: “فکر می کنم اینطور باشد.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقسیم ثروت ۶ میلیارد یورویی‌ برلوسکونی؛ دوست دختر ۳۳ ساله ۱۰۰ میلیون یورو به ارث برد

درگذشت برلوسکونی؛ بیادماندنی‌ترین لباس‌ها، گاف‌ها و لحظه‌ها از نخست‌وزیر اسبق ایتالیا

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا درگذشت