چهار تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند

چهار تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آتلتیکو مادرید به لطف پیروزی چهار بر یک در برابر آ ث میلان در ورزشگاه ویسنته کالدرون، برای اولین بار پس از هفده سال به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

با این نتیجه، میلان که شانسی برای قهرمانی لیگ ایتالیا ندارد و از رقابت های جام حذفی این کشور هم کنار رفته است، از رقابت های اروپایی نیز حذف شد. این پنجمین بار در شش سال اخیر است که میلان در این مرحله از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا کنار می رود.

دیگو سیمئونه، سرمربی آتلتیکو مادرید در این مورد گفت: “برای مرحله یک چهارم نهایی، انتظار رقابت های دشواری را داریم. بنابراین آنچه نیاز داریم استراحت و سپس تمرینات آماده سازی و همچنین اعتماد به نفس است تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. این محصول سخت کار کردن همه است. در این امر همه سهیم هستند از مدیران تیم گرفته تا افراد داخل زمین و همچنین بازیکنان.

کلارنس سیدورف، سرمربی میلان با اشاره به ورزشگاه ویسنته کالدرون گفت: “جو این ورزشگاه حداقل برای من شناخته شده است. ما می دانیم که آتلتیکو هوادارانی فعال دارد، اما به هر حال این یک مسابقه فوتبال در لیگ قهرمانان است. بازیکنان بزرگی که در این بازی های بزرگ بازی می کنند از چنین فضایی لذت می برند. من فکر می کنم برای بازی فوتبال شب بسیار خوبی بود که تیم بهتر برنده شد.”

شکست آرسنال از بایرن مونیخ

در ورزشگاه آلیانس آرنای مونیخ، بایرن که مدافع عنوان قهرمانی است برای دومین سال پیاپی آرسنال را حذف کرد. باواریایی ها در مسابقه برگشت بازی را در اختیار گرفتند و راه خود را به سوی مرحله بعد باز کردند اما شاگردان آرسن ونگر برای چهارمین سال پیاپی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند.

پیروزی بارسلونا بر منچستر سیتی

برای منچستر سیتی هم سرنوشتی مشابه آرسنال رقم خورد و آنها از دور مسابقات کنار رفتند. منچستر سیتی که در بازی رفت دو بر صفر از بارسا شکست خورده بود در ورزشگاه نیو کمپ بارسلون و در حضور نزدیک به نود هزار تماشاگر مشتاق با نتیجه دو بر یک از بارسا شکست خورد. بارسا که در شش مسابقه اخیر خود، متحمل سه شکست شده در این بازی نمایش خوبی داشت تا برای هفتمین سال پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

سسک فابرگاس، هافبک بارسلونادر این مورد می گوید: “مسابقه فوتبال این چنین است و به همین دلیل ما آن را دوست داریم و همیشه سعی داریم که بهترین بازی را انجام دهیم. اخیرا چندان خوب ظاهر نشدیم اما امروز بهتر بازی کردیم. حال باید خود را برای بازی روز یکشنبه آماده کنیم.”

حذف لورکوزن توسط پاری سن ژرمن

در ورزشگاه پارک دو پرنس، پاری سن ژرمن در حالی مسابقه را آغاز کرد که در بازی رفت چهار بر صفر بایر لورکوزن را شکست داده بود. در این مسابقه فرانسوی ها با خیالی آسوده تر از همیشه بازی می کردند و با نتیجه دو بر یک بر حریف آلمانی خود چیره شدند تا برای دومین سال پیاپی به مرحله یک چهارم نهایی راه یابند. در این مسابقه سیریگو، دروازه بان پاری سن ژرمن بازی خوبی انجام داد و یک پنالتی لورکوزن را دفع کرد.

نگاهی به دیگر بازی ها

پس از روشن شدن حضور چهار تیم در مرحله یک چهارم نهایی، تکلیف چهار تیم باقی مانده در بازی های بعدی مشخص خواهد شد.

بوروسیا دورتموند و رئال مادرید با نتایجی که کسب کرده اند تقریبا صعودشان به دور بعد قطعی است اما منچستر یونایتد باید بازی بهتری در برابر المپیاکوس یونان به نمایش بگذارد و رقابت برای صعود بین دو تیم چلسی و گالاتاسرای هم ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید

منچستری‌ها بدون سرالکس، روز خوش ندارند؛ چرا یونایتد نتیجه نمی‌گیرد؟