مبارزه با فقر در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا

مبارزه با فقر در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فرناندو از لیسبون پرسیده است: یکی از موضوعات مطرح در انتخابات پارلمان اروپا که در ماه مه برگزار می شود، مبارزه با فقر است. چگونه می توان به مبارزه با فقر برخاست؟

در پاسخ، سرجیو آیرش، رئیس شبکه مبارزه با فقر در اروپا می گوید: «ما اعتقاد داریم که مبارزه با فقر باید در انتخابات پارلمانی اروپا به چند دلیل در مرکز توجه باشد.

اول اینکه پارلمان اروپا که خانه دموکراسیِ اروپاست باید اولین جایی باشد که درباره فقر و محرومیت های اجتماعی که در سال های اخیر افزایش یافته و بسیار آشکار شده، نگران باشد.

انتخابات آینده فرصت بزرگی برای ما به عنوان شهروندان اروپایی است. آنچه ما از تمام نامزدها خواسته ایم این بوده که خودشان را برای مبارزه با فقر متعهد سازند و این کار را به سه شیوه می توانند انجام دهند:

راه اول این است که قراردادی اجتماعی برای یک اروپای اجتماعی تهیه کنند. زیرا ما شاهد اقدامات ریاضتی بسیاری هستیم که برای مبارزه با بحران اقتصادی به مردم تحمیل شده است بنابراین باید در مقابل، سیستمی برای ایجاد توازن دوباره نیز ایجاد شود و باید این را درک کرد که انسجام اجتماعی حاصل حمایت اجتماعی است.

دوم اینکه باید یک استراتژی اروپایی برای همکاری میان دولت ها برای مبارزه با فقر تدوین شود. این چیزی است که مدتی طولانی است خواهان آن هستیم و اکنون فرصت بزرگی دست داده تا این خواسته تحقق یابد.

و آخر اینکه باید دموکراسی را تقویت کنیم و به اروپایی برگردیم که در آن همه شهروندان مشارکت داشته باشند و باید اعتقاد به یک رویای اروپایی را در آنها زنده کنیم. اتحادیه اروپا باید دوباره تبدیل به مرکز صلح و همکاری شود یعنی اصول بنیادینی که بر اساس آن ایجاد شده است.»

لطفا برای طرح پرسش بر روی دکمه «مشارکت» کلیک کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها