عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: چهار مرزبان ایرانی آزاد شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: چهار مرزبان ایرانی آزاد شده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی انتشار خبرهای ضد و نقیض در مورد آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی، یک نماینده مجلس ایران گفت این مرزبانان روز جمعه (پانزده فروردین) به ایران تحویل داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت این مرزبانان به “رابط” جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده اند.

آقای کوثری گفته است که تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط یاد شده، چهار نفر است. وی افزوده است: «ما حتما به دنبال تحویل پیکر یکی از سربازان هستیم.”

پنج مرزبان ایرانی در روز هفدهم بهمن ماه گذشته در نزدیکی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته شدند. گروه جیش العدل که ایران آن را یک گروه تروریستی می داند و مدعی دفاع از حقوق اقلیت سنی ایران است، با انتشار عکسهایی از این سربازان، مسئولیت ربوده شدن آنها را به عهده گرفت.

در روز چهارم فروردین ماه، پس از آنکه جیش العدل اعلام کرد یکی از گروگانهای خود بنام جمشید دانایی فر را کشته است، نگرانی ها در مورد سرنوشت این گروگانها افزایش یافت.

جیش العدل با انتشار تصاویری از گروگانهای خود از طریق توییتر، اعلام کرده بود که در ازای آزادی گروگانها خواستار آزادی آنچه این گروه پنجاه زندانی خود می خواند و نیز آزادی دویست سنی از زندانهای ایران است. جیش العدل همچنین خواستار آن شده بود که پنجاه زن اهل سنت که به گفته این گروه در سوریه در بازداشت نیروهای سپاه پاسداران ایران هستند، آزاد شوند.

ایران گفته بود که این گروگانها به خاک پاکستان برده شده اند و پاکستان را مسئول پاسخگویی در مورد این قضیه دانسته بود اما سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هفته پیش گفت گروگانها در خاک پاکستان نیستند.

همچنین به گزارش ایسنا، محمد سعید اربابی، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ایران گفته “خبرهای خوشی” در راه است. با این حال، وی گفته است تا زمانی که مرزبانان ربوده شده وارد خاک ایران نشوند، نمی توانیم آزادی آنها را تایید کنیم.

دقیقا مشخص نشده پیکر مرزبان کشته شده ایرانی که آقای کوثری از آن سخن گفته، مربوط به جمشید دانایی فر است یا خیر.

پیش تر، شبکه خبری العربیه، به نقل از عبدالرئوف ريگی تحت عنوان مسئول روابط عمومی جیش العدل از آزادی مرزبانان ایرانی خبر داده بود.

جیش العدل گفته است که این آزادی با میانجیگری علمای اهل سنت میسر شده است اما در مورد معامله احتمالی برای تامین آزادی گروگانها اطلاعی در دست نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود