«کنوانسیون اسپورت آکورد» استراتژی خود را تغییر می دهد

«کنوانسیون اسپورت آکورد» استراتژی خود را تغییر می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دوازدهمین مجمع عمومی «اسپورت آکورد» در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

«کنوانسیون اسپورت آکورد»، نام سازمانی است بین المللی که به رقم حدود نیم قرن سابقه، آنچنان شناخته شده نیست. نهادی که از سوی کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شده است و می تواند چهره ورزش را در آینده تغییر دهد. «اسپورت آکورد»، فدراسیون ها و کنفدراسیون های ورزشی سراسر جهان را گردهم می آورد. این سازمان همچنین نقش عمده ای را در برگزاری مسابقات جهانی رشته های خارج از المپیک بازی می کند.

ولاد مارینسکو، مدیر عامل «اسپورت آکورد» با اشاره به حضور فدراسیون های مختلف از سراسر جهان در این نشست و در باره این سازمان می گوید: « ما فقط برای گردهمایی ورزش ها در مقیاسی جهانی به آنها کمک می کنیم. به این ترتیب بزرگترین پایگاه داده های ورزشی شکل می گیرد. بسته های پیشنهادی از بهترین برنامه های کاری توزیع می شود و شرکت کنندگان می توانند از این پیشنهاد ها در فعالیت های آینده خود بهره برداری کنند.»

به سالن نمایشگاهی این نشست می رویم. جایی که به بهترین وجه فعالیت «اسپورت آکورد» را نشان می دهد. در اینجا می توان، با نمایندگان فدراسیون های جهانی و منطقه ای دیدار کرد، به دنبال یک تامین کننده مالی گشت و یا حتی به کشوری پیشنهاد میزبانی و برگزاری یک تورنمنت بزرگ را داد.

نیت هس، سرپرست اتحادیه فدراسیون های بین المللی و مدیرعامل «اسپورت آکورد» می گوید: «کنوانسیون اسپورت آکورد در واقع، یک محل ملاقات است که در آن تمام تصمیم گیرندگان جهان ورزش را در شش روز پیدا می کنید. جایی که مسیر آینده ورزش در آن مشخص می شود.»

در اینجا می شود بدون هیچ برنامه ریزی قبلی به دیدار رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ، سر کریگ ریدی رفت و با او درباره چشم اندازه مبارزه با این بزرگترین آفت ورزش نوین صحبت کرد.

او درباره دستاوردهای جدید مبارزه با داروهای نیروزا می گوید: «ما یک رابطه جدید با صنایع داروسازی برقرار کردیم و در بسیاری موارد می دانیم که داروی نیروزا از کجا آمده است و گاهی اوقات هم می توانیم بدون این که به کسی چیزی بگوییم، آن را آزمایش کنیم. فراتر از این، مواد مخدر در تمام دنیا تولید می شود و ما واقعا نگران این مساله هستیم.»

ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون بین المللی جودو از سال ۲۰۱۳ ریاست «اسپورت آکورد» را برعهده دارد. یکی از دغده های اصلی وی، توسعه ورزش های کمتر محبوب است. او در این مورد معتقد است: «به هرحال پیشرفت در ورزش، بازتابی از عملکرد بهترین قهرمانان در المپیک و دیگر رقابت های مهم است. به نظر من امروزه درآمدهای بزرگ در بالای هرم ورزش، به پایین انتقال نمی یابد تا رشته های نیازمند در سطح بین المللی از آن برخوردار شوند.»

«اسپورت آکورد» استراتژی خود را تغییر می دهد. قرار است نشست های این سازمان بیشتر و منظم تر برگزار شود. به علاوه، برگزاری مسابقات چندگانه، مانند ورزش های رزمی و یا ورزش های فکری هم در دستور کار است. واکنش کمیته بین المللی المپیک به این رویه جدید هنوز مشخص نیست. توماس باخ، رئیس این کمیته با وجود حضور در نشست استانبول، هیچ نشانه ای از موافقت یا مخالفت از خود بروز نداد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟

صنعت پنبه ازبکستان پس از تحریم دوباره رونق گرفت

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن