واکنش مربیان به نتایج دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

واکنش مربیان به نتایج دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان مدافع عنوان قهرمانی یعنی بایرن مونیخ بود.

در این دیدار شاگردان کارلو آنجلوتی بر روی یک ضد حمله به گل رسیدند. در دقیقه نوزده کریم بنزما رئال مادرید را پیش انداخت و نشان داد که نقشه های آنجلوتی در برابر بایرن جواب می دهد. بایرن هم در این مسابقه بویژه در اواخر بازی توپ را بیشتر در اختیار داشت و موقعیت های گل زیادی خلق کرد اما هیچکدام از این فرصت ها به گل تبدیل نشد.

رئال مادرید با این پیروزی به هشتمین پیروزی پیاپی خانگی خود در لیگ قهرمانان رسید. حال باید دید آنها از این امتیاز چگونه در بازی برگشت که در ورزشگاه آلیانس آرنا برگزار می شود، استفاده خواهند کرد.

کارلو آنجلوتی در مورد این مسابقه گفت: “نیمه اول عالی بود. ما سه یا چهار موقعیت گل مسلم داشتیم چرا که تیم ما در ضد حمله عالی است. همانطور که گفتم دفاع و استفاده از ضد حمله در برابر بایرن مونیخ کاملا طبیعی است. فکر می کنم ما در بیشتر مسابقه همین کار را کردیم.”

پپ گواردیولا سرمربی بایرن با اشاره به رئال مادرید گفت: “اگر آنها هم می خواستند توپ را تصاحب کنند بازی فقط در محوطه جریمه دو تیم جریان می یافت. گاهی در فوتبال می شنوید که باید رو به بازی هوایی آورد اما هنگامی که مبادرت به این کار می کنید توپ سریعتر به گردش در می آید و در این وضعیت رئال مهار ناشدنی است. آنها بهترین ضد حمله در جهان را دارا هستند، از پاهای قوی برخوردارند و دونده هستند. آنها بازیکن فوتبال نیستند بلکه دونده اند.”

در دیگر دیدار این مرحله، آتلتیکو مادرید که پس از چهل سال برای اولین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده در برابر چلسی یعنی قهرمان سال ۲۰۱۲ این رقابت ها صف آرایی کرد، تیمی که در طول یازده فصل هفت بار به مرحله نیمه نهایی راه یافته است.

در این بازی، شاگردان دیگو سیمئونه بازی را در اختیار داشتند با اینحال نتوانستند از این برتری استفاده کنند و گلی به ثمر رسانند. تساوی بدون گل دیدار جذابی را در دور برگشت در لندن رقم خواهد زد.

در این بازی، چلسی دروازه بان خود یعنی پیتر چک و همچنین جان تری را تا انتهای فصل از دست داد چرا که این دو مصدوم شدند. همچنین در دور برگشت هم این دو بازیکن غایب خواهند بود.

ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی با اشاره به مارک شوارزر دروازه بان دوم تیمش گفت: “آتلتیکو تیم بسیار سخت و قدرتی است و در دفع توپ و بازیگردانی هم عالی است. برای متوقف کردن آنها باید به شیوه ما عمل کرد و بدون شوارزر که به نظر من بهترین بازیکن میدان بود این ممکن نبود. تیم ما خیلی خوب دفاع کرد.”

دیگو سیمئونه، سرمربی آتلتیکو مادرید نیز چنین گفت: “ما می دانستیم آنها چگونه می خواهند بازی کنند. ما نتوانستیم بر بازی دفاعی آنها غلبه کنیم چرا که خیلی خوب آن را اجرا کردند و این موجب تساوی شد که احتمالات گوناگونی را به دنبال دارد. هفته آینده خواهیم دید که آیا تساوی بدون گل برای آنها خوب بود یا برای ما.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست

دورتموند هفته آخر کم آورد؛ بایرن مونیخ برای یازدهیمن سال متوالی قهرمان بوندسلیگا شد