خبر فوری
This content is not available in your region

بازگشت رییس جمهور سابق سنگال به کشورش پس از دو سال غیبت

نظرها
بازگشت رییس جمهور سابق سنگال به کشورش پس از دو سال غیبت
اندازه متن Aa Aa

عبدالله واد، رییس جمهور سابق سنگال، پس از آن که دو سال را در فرانسه گذراند، جمعه شب در میان انبوه هوادارنش به کشورش بازگشت.

او که اکنون 87 سال سن دارد، دوازده سال بر سنگال حکومت کرد و پس از آن که از رقیبش ماکی سل، شکست خورد به فرانسه رفت.

او هنگام ورودش به فرودگاه داکار گفت که از دور رنج مردم سنگال را احساس کرده و تصمیم گرفته به کشورش بازگردد.

اما مخالفانش دلیل بازگشت او به سنگال را حمایت از فرزندش کریم واد، می دانند که به اتهام فساد مالی تحت محاکمه است.

عبدالله واد، پس از آن که 48 ساعت را در مراکش سپری کرد وارد داکار شد.

این تاخیر باعث بروز درگیری میان هواداران او و پلیس شد.

طرفداران او و دولت حاکم بر سنگال مسئولیت آن را به یکدیگر نسبت دادند.

وب‌سایت یورونیوز دیگر در مرورگر Internet Explorer در دسترس نخواهد بود. این مرورگر دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود. توصیه می‌کنیم از مرورگرهای دیگری مانند گوگل کروم، فایرفاکس و سافاری استفاده کنید.