زندگی هنری باب هاسکینز در یک نگاه

زندگی هنری باب هاسکینز در یک نگاه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

باب هاسکینز، هنرپیشه مشهور بریتانیایی که سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه در گذشت، طی چهل سال زندگی حرفه ایش در بیش از هفتاد فیلم بازی کرد و به موفقیتهای هنری چشمگیری دست یافت.

او فعالیتهای هنری اش را در دهه ۶۰ میلادی با بازی در تئاتر آغاز کرد و سپس به تلویزیون راه یافت و در دهه ۸۰ میلادی با بازی در فیلم «جمعه خوب طولانی» به شهرت رسید.

او در سال ۱۹۸۶میلادی با بازی در فیلم «مونالیزا» توانست جایزه جشنواره فیلم کن را بدست آورد و نامزد جایزه اسکار شود.

فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» از دیگر آثار ماندگار اوست. او همچنین جایزه بهترین بازیکن مرد جشنواره گلدن گلوب و جایزه بفتا یا همان آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا و جایزه امی را کسب کرده است.

جود لا، هنرپیشه بریتانیایی که در فیلم «دشمن پشت دروازه ها» در کنار هاسکینز به نقش آفرینی پرداخته می گوید: «مرگ او خیلی غم انگیز است. او بازیگر برجسته و مرد شیرینی بود و روح بزرگی داشت و دلمان برای او بسیار تنگ خواهد شد.»

باب هاسکینز در اکتبر سال ۱۹۴۲میلادی در وست سافولک بریتانیا متولد و در لندن بزرگ شد. مسیر زندگی او به سمت هنرپیشگی چندان هموار نبود. در پانزده سالگی به عنوان یک باربر شروع به کار کرد و سپس به رانندگی کامیون و شیشه پاک کنی مشغول شد. سپس تحصیل در یک دوره سه ساله حسابداری را آغاز کرد اما مجبور به ترک آن شد.

آخرین فیلمی که نگاه های بین المللی را متوجه هاسکینز کرد، فیلم «ساخته محله داگنهام» بود که مبارزات زنان برای کسب حقوقشان را در کارخانه های فورد بریتانیا در سال ۱۹۶۸میلادی به تصویر کشیده است.

دو سال پس از این فیلم، هاسکینز به دلیل ابتلا به بیماری پارکینسون در سن ۶۹ سالگی خود را بازنشسته کرد و سرانجام در سن ۷۱ سالگی بر اثر ابتلا به ذات الریه در بیمارستان درگذشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان