دانشگاه فناوریهای مونیخ دانشجویان را راهی بازار کار می کند

دانشگاه فناوریهای مونیخ دانشجویان را راهی بازار کار می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چگونه می توان به جوانان برای برپایی شرکتهای تولیدی و خصوصی انگیزه داد؟
تحصیل و مدیریت، کمتر از 30 درصد از جوانان اروپایی انگیزه برپایی شرکتهای خصوصی را دارند. با این حال، وقتی انگیزه های لازم را به آنها می دهیم، جوانترها لحظه ای برای برپایی شرکتهای خصوصی شان درنگ می کنند.

یک شرکت کوچک تحقیقاتی با بزرگترین شرکتهای بین المللی در مونیخ کار می کند. چرخهای اصلی شرکت روی چند جوانی می چرخد که بتازگی از دانشگاه فناوریهای مونیخ فارغ التحصیل می شوند.

عضو هیات مدیره این شرکت می گوید: “در درجه اول، فرصتهای زیادی برای جوانانی وجود دارد که می خواهند مثل من تجارت خودشان را دائر کنند. دومین نکته، آنها روشهای مهمی را برای اجرا و مدیریت به آموزش دارند. البته ایده و نظر از طرف خودم بود. سومین نکته، که خیلی برایم مهم است، آموزش های شخصی است که خودم داشتم.”

این شرکت کوچک در شرایط ایده آل قرار دارد. آنها موفق به گشایش یک نمایندگی در مسقط عمان نیز شده اند و موفقیتهای زیادی در منطقه خلیج فارس دارند.
مدیر عامل شرکت: “هدف اصلی ما از ساخت این استخرها، نوآوری در این صنعت است. به همین دلیل دانش آموزان زیاد و محققان فراوانی به این صنعت روی آورده اند. دومین موضوع، اینست که ما گرایشهای مهم بازار را دنبال کنیم و تحقیقاتمان را مرتبا به روز کنیم. در این مسیر به نوآوریهای زیادی دست یافته ایم. “

دانشگاه فن آوریهای مونیخ محیطی ایجاد کرده است تا شرکتهای مختلف بتوانند از قابلیتهای دانشجویان استفاده کنند. همراهی دانشجویان از روز اول کاری تا ورودشان به بازار کار، این اصول اساسی است که در دانشگاه فناوریهای مونیخ جدی گرفته می شود. برای اینکار این دانشگاه مذاکرات زیادی با مدیران شرکتهای بزرگ کرده است.

یکی از همین مدیران می گوید: “ما نخبگان دانشگاه را با شرکتهای بین المللی و بزرگ آشنا می کنیم. و از طریق فرصتهایی که اتحادیه اروپا در اختیارمان قرار می دهد شانس دانشجویان را می توانیم بالا ببریم. به علاوه ما نزدیک به 25 میلیون یورو روی دانشجویان سرمایه گذاری کرده ایم.”

بیلان کاری این طرح بسیار موفق بوده است. طرحی که از سال 2002 آغاز شده است. از آنسال تاامروز نزدیک به 11 هزار کار جدید و 380 شرکت جدید در جهان در این طرح همکاری کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟