مجله هفتگی فوتبال؛ از فینال لیگ قهرمانان اروپا تا بازیکنان غایب در جام جهانی

مجله هفتگی فوتبال؛ از فینال لیگ قهرمانان اروپا تا بازیکنان غایب در جام جهانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شنبه شب تمام چشم ها به لیسبون دوخته شده بود تا شاهد لحظاتی تاریخی در فینال لیگ قهرمانان اروپا باشد.

برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان، دو تیم همشهری در فینال با یکدیگر روبرو می شدند. آتلتیکو مادرید که امسال حمایت بسیاری را برانگیخته بود به ورزشگاه استادیو دا لوژ آمده بود تا به رویایی چهل ساله تحقق بخشد. آنها تقریبا به این هدف رسیده بودند اما سرخیو راموس رویای دیه گو سیمئونه را بر باد.

رئال مادرید که بیشترین تعداد قهرمانی این رقابت ها را در کارنامه دارد پس از دوازده سال مجددا به این عنوان دست یافت. سفیدپوشان تا سومین دقیقه از وقت های تلف شده بازی یک بر صفر عقب بودند اما گل راموس بازی را به وقت اضافه کشید تا رئال تیم چهار بر یک برنده بازی باشد. کارلو آنچلوتی دهمین قهرمانی این رقابت ها را برای رئال به ارمغان آورد.

آقای آنچلوتی در واکنش به این قهرمانی گفت: “همان روزی که به محل نگهداری جام های رئال وارد شدم، به رئیس باشگاه گفتم که جای یک جام در اینجا خالی است و باید سعی کنیم که آن را امسال به دست آوریم و این کار را کردیم.”

آتلتیکو مادرید هم که قهرمان شگفتی ساز لالیگا شده بود به کسب قهرمانی لیگ قهرمانان بسیار نزدیک بود. هواداران این تیم هم که پس از گل گودین نوای قهرمانی سر داده بودند با این شکست بسیار غمگین شدند.

دیه گو سیمئونه سرمربی آتلتیکو در این مورد گفت: “اگر شما به کل بازی نگاه کنید، رئال مادرید بهتر بازی کرد. در نیمه دوم آنها بهتر بازی کردند و ما را در زمین خودمان نگاه داشتند. بازی در برابر تیمی مثل رئال دشوار است. من به بازیکنانم هم گفتم که آنها پا به پای بازیکنان رئال بازی کردند و دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. به آنها گفتم که باید سرشان را بالا بگیرند و به فصل بعد فکر کنند.”

برخلاف هواداران آتلتیکو، طرفدران رئال پس از پیروزی بر رقیب همشهری بسیار خوشحال بودند. آنها کسب دسیما یا دهمین قهرمانی رئال را در خیابان های مادرید با سر دادن سرود قهرمانی جشن گرفتند. رئال در میان استقبال گرمی به خانه بازگشت و طرفدران و بازیکنان در میدان سیبِلِس گرد هم آمدند.

بازیکنان غایب در جام جهانی برزیل

حال که رقابت های باشگاهی اروپا به پایان رسیده است، طرفداران فوتبال بی صبرانه منتظر آغاز جام جهانی هستند، رقابت های که ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد و برای یک ماه قلب فوتبال در در برزیل خواهد تپید.

در طول رقابت های جام جهانی ستارگان زیادی به میدان خواهند رفت اما در بزرگترین جشنواره فوتبال دنیا جای چندین ستاره فوتبال چون پیتر چک، زلاتان ابراهیموویچ و گارث بیل خالی است چرا که تیم های ملی آنان به جام جهانی راه پیدا نکرده اند.

به غیر از این بازیکنان تعدادی دیگر از بازیکنان مطرح فوتبال جهان هم به دلایلی حضور در جام جهانی را از دست داده اند که از جمله آنها می توان به جان تری، مدافع چلسی اشاره کرد که از تیم ملی خداحافظی کرد.

روبینیو، کاکا، رونالدینو و فیلیپه لوئیز هم بازیکنای بودند که در لیست ۲۳ نفره فیلیپه اسکولاری جایی نداشتند.

دیه گو کوستا، سوارز و رادامل فالکائو هم چنانچه از بند مصدومیت رها شوند می توانند در تیم های ملی کشورشان بازی کنند. آلوارو آربلوئا، کارلوس توز، سمیر نصری و اریک آبیدال هم به تیم های ملی کشورشان دعوت نشده اند.

لاندون داناوان هم که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آمریکاست با تصمیم یورگن کلینزمن از فهرست تیم ملی این کشور خط خورد. آردا توران هم به دلیل عدم راهیابی تیم ملی ترکیه به جام جهانی در این رقابت ها غایب خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟