نگاهی به دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل

نگاهی به دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در این برنامه ویژه جام جهانی فوتبال نگاهی داریم به نخستین دیدارها از مرحله یک چهارم نهایی. برزیل، میزبان جام جهانی و پرافتخارترین تیم جهان به مصاف کلمبیا، شگفتی این دوره جام جهانی می رود، در حالی که ورزشگاه ماراکانا پذیرای دو نماینده از اروپا یعنی فرانسه و آلمان است؛ نبردی که برای بسیاری یادآور دیدارهای تاریخی این دو تیم در جام های جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ است.

فرانسه آلمان

فرانسه آن روزی متحول شد که در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی، اوکراین را با ۳ گل درهم شکست. شاگردان دیدیه دشام با ۷ پیروزی و ۲ تساوی و ۲۶ گل زده و ۵ گل خورده به بهترین نحو ممکن جام جهانی برزیل را آغاز کردند.
شور و شوق جوانی مشخصه اصلی تیم فرانسه است؛ بازیکنانی چون واران و گریزمان و پوگما طی دیدارهای اخیر در کنار کهنه کارانی چون اورا و سانیا نمایش بسیاری خوبی را ارایه کردند.
شاید بتوان گفت که تنها نکته گنگ در مورد این تیم نحوه رفتار و عمل بازیکنان در هنگامی است که گل خورده و از حریف عقب افتاده اند. آیا آنها قادر خواهند بود روحیه خود را حفظ کنند؟ خط دفاعی فرانسه تا این مرحله از مسابقات چندان تحت فشار نبوده است. اکنون باید دید اورا و یارانش چگونه در برابر حملات آلمان مقاومت خواهند کرد.
آلمانی که به رهبری یوآخیم لوو، تیم بسیار خوش فکر و پر توانی است. تیمی به مراتب باتجربه تر از فرانسه که در جام جهانی سال ۲۰۱۰ جام ملت های اروپای ۲۰۱۲ تا مرحله نیمه نهایی پیش رفته است. هسته مرکزی تیم آلمان را بازیکنان باشگاه بایرن مونیخ شکل می دهد که همگی در سال های اخیر در فوتبال اروپا درخشیده اند.
شرایط آب و هوایی طی روزهای گذشته در برزیل، شاید تنها نقطه ضعف آنها باشد؛ آلمان دو دیدار از مرحله گروهی را راس ساعت یک ظهر به وقت محلی و در گرمای ۳۰ درجه و رطوبت ۷۰ درصدی بازی کرده است و ۳۰ دقیقه وقت اضافی نیز در برابر الجزایر داشته که همگی می تواند بر توان جسمانی بازیکنان تاثیر بگذارد.

برزیل کلمبیا

امید و آرزوی حدود ۲۰۰ میلیون برزیلی چون وزنه ای عظیم بر شانه های بازیکنان تیم برزیل سنگینی می کند. نیمار که ظاهرا در دیدار مقابل شیلی از ناحیه زانو اندکی آسیب دیده گفته حتما روز جمعه به میدان خواهد رفت. لوئیس فیلیپه اسکولاری تصمیم گرفته پائولینیو را جایگزین لوئیس گوستاو بکند. سرمربی برزیل باید به هر قیمتی شده راهی بیابد تا خط حمله برزیل جانی تازه بگیرد و بتواند از سد کلمبیا بگذرد.
کلمبیایی که به خوبی می داند حریف قدری پیش روی دارد. حریفی که میزبان جام جهانی است و به همین دلیل هم تحت فشار شدید روحی و روانی قرار دارد.
کلمبیا تا این لحظه همه بازیکنان اصلی خود را حفظ کرده و هیچ آسیب دیده ای ندارد. مربی کلمبیا امیدوار است شاگردانش به ویژه خمینز رودریگز مانند دیدار برابر اروگوئه خوش بدرخشند و شگفتی بیافرینند.

روانشناس تیم برزیل فرا خوانده شد

لوئیس فیلیپه اسکولاری دست به دامن روانشناس تیم شده است؛ خبر رسیده است که بازیکنان برزیل هنگام ضربات پنالتی در برابر شیلی آنقدر تحت فشار روانی بوده اند که اکنون اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.
سرمربی تیم برزیل از روانشناس تیم خواسته به سرعت در محل تمرینات حاضر شود و تعدادی از بازیکنان را تحت مراقبت های ویژه روحی و روانی قرار دهد. فشار ناشی از دیدار برابر شیلی به ویژه هنگام ضربات پنالتی و البته بار سنگین مسئولیت میزبانی و انتظارات زیادی که از این تیم در اذهان عمومی مردم برزیل شکل گرفته، ادامه کار را برای تیم سخت کرده است. پیش تر، عکس هایی از ستارگانی چون نیمار منتشر شده بود که همگی از این فشار سنگین روحی و روانی حکایت داشت.
خبرگزاری های برزیل گفته اند روانشناس تیم حدود بیست سال است که با اسکولاری همکاری می کند و به محض ورود با تک تک بازیکنان صحبت کرده است.

پیش بینی نتایج مسابقات

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_GB/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));Post by euronews.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که تیم ورزش یورونیوز نبوغ پُل، اختاپوس نامدار را ندارد. با این همه ما همچنان به تلاش خود ادامه می دهیم چون به آینده ای بهتر امید داریم! به گمان ما فرانسه و کلمبیا با نتیجه مشابه ۲ بر ۱ حریفان خود را شکست خواهند داد.
شما هم اگر مایل هستید یش بینی های خود را در صفحه فیس بوک یورونیوز با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بازگشت تیم الجزایر به کشور

بازیکنان و اعضای تیم فوتبال الجزایر به خانه بازگشتند و مانند قهرمانان مورد استقبال هموطنانشان قرار گرفتند. الجزایر که برای نخستین بار به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود در یک دیدار جذاب و دیدنی و آن هم در وقت اضافی مغلوب آلمان شد. بسیاری می گویند دیدار آلمان و الجزایر بهترین مسابقه جام جهانی برزیل تا این مرحله بوده است. به هر حال تردیدی نیست که الجزایری ها با این نظر موافق هستند؛ روز چهارشنبه خیابان های پایتخت الجزیره مملو از هزاران هوادار تیم فوتبال بود. گویی بازیکنان تیم الجزایر جام جهانی را به خانه آورده اند. آنها البته که چنین نکردند اما به راستی مستحق چنین استقبالی بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شگفتی‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه می‌یابد؟ انگلستان دومین حریف ایران در جام جهانی

واکنش‌ها به اسطوره فوتبال جهان؛ «پله رفته است اما جادویش باقی می‌ماند»

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز نهم؛ برزیل و پرتغال صعود به مرحله یک هشتم را نهایی کردند