مجله فوتبال؛ هلند حریف آرژانتین شد

مجله فوتبال؛ هلند حریف آرژانتین شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آرژانتین با شکست بلژیک راهی مرحله نیمه نهایی شد و این اولین بار پس از ۲۴ سال است که آرژانتین در جمع چهار تیم برتر این رقابت ها حاضر می شود. در این میان، سفر هیجان انگیز کاستاریکا در جام جهانی هم با شکست از هلند به پایان رسید.

در آخرین روز از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل، آرژانتین با نتیجه یک بر صفر بلژیک را شکست داد. در این دیدار، گونزالو ایگوئین در دقیقه هشت تک گل آرژانتین را به ثمر رساند. این گل در شرایطی به ثمر رسید که ضربه آنخل دی ماریا پس از برخورد به فرتونگن بلژیکی در مقابل پای ایگوئین قرار گرفت و او هم با یک شوت سر ضرب دروازه هلند را باز کرد تا آرژانتین به مرحله نیمه نهایی راه یابد. آرژانتین، آخرین بار در جام جهانی سال ۱۹۹۰ به این مرحله رسیده بود.

در دیگر مسابقه این روز هم، هلند کاستاریکا را مغلوب کرد.
این شکست برای کاستاریکا در شرایطی رقم خورد که جدال دو تیم در پایان وقت قانونی بدون گل به پایان رسید. در دو وقت اضافه هم بازی دو تیم حاصلی نداشت تا تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی تعیین شود. در این ضربات، برایان رویز و مایکل اومانیا دو ضربه را برای کاستاریکا از دست دادند تا هلند در مجموع این ضربات چهار بر سه پیروز شود. بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی آرژانتین با هلند روبرو خواهد شد.

مصدومیت شدید نیمار در جریان مسابقه با کلمبیا

نیمار که امید برزیلی ها برای قهرمانی به او بسته شده بود، در جریان مسابقه با کلمبیا مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شد تا به جمع بازیکنان آسیب دیده این جام جهانی بپیوندد.

در جریان این مسابقه و در حالی که برزیل دو بر یک از کلمبیا جلو بود، خوان کامیلو زونیگا، بازیکن کلمبیا از پشت ضربه ای را به کمر نیمار وارد کرد و در پی آن بود که نیمار نقش زمین شد و سپس توسط نیروهای امدادی به بیرون از زمین و بیمارستان منتقل شد.

در پی بررسی وضعیت نیمار اعلام شد که مهره سوم ستون فقرات وی شکسته است و او برای هفته ها از میادین فوتبال دور خواهد بود.

پزشک تیم ملی برزیل اعلام کرده است که این شکستگی نیازمند عمل جراحی نیست. نیمار در رقابت های جام جهانی چهار گل به ثمر رسانده است و بر آورد می شد که بتواند شمار این گل ها را باز هم افزایش دهد.

در همین حال، زونیگا هم اعلام کرده است که این برخورد عمدی نبوده و تنها برای دفاع از دروازه کلمبیا صورت گرفته است.

انتقال سوارز به بارسلونا

لوئیس سوارز حق بازی ندارد اما می تواند تیم خود را تغییر دهد. مطبوعات اسپانیایی گزارش داده اند که این بازیکن به بارسلونا خواهد رفت.

لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی اوروگوئه به دلیل گاز گرفتن شانه جورجو کیلینی، مدافع ایتالیا به مدت چهار ماه از کلیه فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شده است و حتی نمی تواند تمرین کند اما حال مطبوعات اسپانیایی مطالبی را منتشر کرده اند که از پیوستن این بازیکن به بارسا حکایت دارد.

این مطالب در پی آن منتشر شد که جوزپ بارتومئو، رئیس بارسا اعلام کرد که این باشگاه نیازمند یک مهاجم است و سپس سخن از مذاکرات دو باشگاه بارسلونا و لیورپول در زمینه انتقال سوارز به میان آمد.

گفته می شود، لیورپول برای صدور رضایتنامه سوارز مبلغ هشتاد میلیون یورو از بارسا طلب کرده است.

محبوبیت مدل موی بازیکنان فوتبال

آرایشگران عادت دارند که موی مشتریان خود را شبیه هنرپیشه ها یا خواننده ها آرایش کنند اما در برزیل، تب جام جهانی باعث شده تا مردم خواهان مدل موی بازیکنان فوتبال شوند.

از آنجا که رقابت های جام جهانی، یکی از پربیینده ترین رویدادهای ورزشی جهان است، بازیکنان حاضر در این رقابت ها توسط افراد دیده می شوند و همین موجب شده است تا تعدادی از افراد با الگو گرفتن از ظاهر این بازیکنان موی خود را آرایش کنند. یکی از مدل های مو که این روزها از طرفداران بسیاری برخوردار است، مدل موی نیمار برزیلی است. مدل پرطرفدار دیگر، مدل موی کریستیانو رونالدوی پرتغالی است و در زمانی که این بازیکن عملکرد چندان قابل توجهی در در جام جهانی نداشت، مدل مویش دستمایه خبرهای بسیاری شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهای بلیط‌‌های دیدار دوستانه آرژانتین و استرالیا اعلام شد؛ ۶۳۰ یورو برای دیدن مسی در چین

پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و رکوردهایی که جا به جا شد؛ واکنش‌ها به قهرمانی مسی و آرژانتین

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند