فرانسه به مسیحیان موصل پناهندگی می دهد

فرانسه به مسیحیان موصل پناهندگی می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی اشغال شهر موصل عراق توسط گروه تروریستی داعش، اقلیت مسیحیان ساکن شهر با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

سازمانهای حقوق بشری در عراق می گویند داعشیها مسیحیان را مجبور می کنند تا از دین خود برگردند، تهدیدی که مرگ و زندگی مسیحیان موصل به آن بستگی دارد.

اقلیت مسیحی موصل مجبورند به ضرب و زور شمشیر به دین اسلامی بگرایند، اسلامی که نظر داعش را تامین می کند. مسیحیان در صورت عدم تمکین به اراده تروریستهای داعشی چند راه بیشتر ندارند، پرداخت جزای نقدی، مرگ یا تبعید. گفته می شود که به رغم تهدیدهای داعش برخی از مسیحیان موصل را ترک نکرده اند. نزدیک به ۲۵ خانواده مسیحی با پرداخت ۴۵۰ دلار آمریکا توانسته اند موقتی در زادگاهشان، در خانه و کاشانه شان بمانند.

تهدیدهای داعش علیه مسیحیان موصل، موجب نگرانی جامعه بین المللی شده است. در همین راستا دولت فرانسه اعلام کرده است که به تمامی مسیحیان موصل پناهندگی اعطا خواهد کرد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که به مسیحیان موصل که از خطر گروه داعش فرار کرده و به کردستان عراق مهاجرت کرده اند، کمک می دهد. دستگاه دیپلماسی فرانسه اعلام کرده است که در این زمینه با مقامات عالیرتبه عراقی در تماس مداوم است تا برای خروج مسیحیان از موصل اقدام کنند.

معضل اساسی اینجاست که هفته هاست از اشغال موصل توسط گروه داعش می گذرد اما ارتش عراق نتوانسته است تا امروز این گروه مسلح را از موصل بیرون براند.

در پی تهدید داعش به کوچ اجباری مسیحیان از شهر موصل مراجع تقلید شیعه در عراق در اقدامی انسانی آمادگی خود را برای پناه دادن آنها اعلام داشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است