اجرای اثر «ایل تروواتور» در جشنواره سالزبورگ

با همکاری
اجرای اثر «ایل تروواتور» در جشنواره سالزبورگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جشنواره سالانه اپرا و موسیقی های کلاسیک «سالزبورگ» کشور اتریش، به سنت هرساله، با شکوه و زیبایی و با حضور صداهای بی نظیر دنیای موسیقی برگزار شد.

جشنواره امسال، اپرای «ایل تروواتور» اثر «وِردی» را توسط بازیگرانی برجسته و به رهبری «مائسترو دانیل گاتی» به صحنه برد که اثری مملو از مضامینی همچون عشق، انتقام و غم بود.

دانیل گاتی، رهبر ایتالیایی ارکستر می گوید: «گفتن این موضوع جدید نیست که اجرای اپرای «ایل تروواتور» کار پیچیده ایست و تقریبا چیزیست مانند اپرای «سیمون بوکانِگرا». اما در این اپرا تعدادی از زیباترین موسیقی هایی که تاکنون ساخته شده، وجود دارد.»

این اپرا داستان دو رقیب را بیان می کند که تلاش دارند قلب لئونورا را بربایند. «پلاسیدو دومینگو» خواننده مشهور مکزیکی اسپانیایی صدای تنور باریتون، نقش «کنت دی لونا» یکی از این دو دلباخته را بازی می کند.

پلاسیدو دومینگو می گوید: «اولین بار ۳۹ سال پیش در جشنواره سالزبورگ شرکت کردم و قرار است سال آینده چهلمین سال شرکت در این جشنواره را جشن بگیریم. در سال ۱۹۷۵ میلادی من با همراهی «مائِسترو فون کارایان» اپرای «دون کارلو» اثر وردی را اجرا کردم.»

پلاسیدو دومینگو می افزاید: «هنوز هم به همان اندازه شور و انرژی دارم. فکر می کنم اگر لئونارا عاشق «مانریکو» نشده بود، «کنت دی لونا» را رد نمی کرد.»

فرانچسکو ملی دیگر خواننده این اپرا می گوید: «به کمک «مائسترو گاتی» سعی کردیم رنگ صداها را نشان دهیم یعنی جنبه ای که اغلب نادیده گرفته شده است، و به جای تاکید بر قدرت صدا، روی پیچیدگی های موسیقی آن تمرکز کردیم که نشاندهنده ارزش اثر وردی بود نه ابداعی از سوی ما.»

دانیل گاتی، رهبر ایتالیایی ارکستر می گوید: «برای اجرای «ایل تروواتور» به چهار خواننده فوق العاده نیاز دارید و اضافه می کنم که به نوازندگان بی نظیری هم نیاز است، زیرا آنها باید به عناصر موسیقی نفوذ کرده و آنها را به ناب ترین شکل ممکن تجسم کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا