بررسی میزان دی اکسید کربن موجود در جنگلهای اروپایی

بررسی میزان دی اکسید کربن موجود در جنگلهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درختان در روز اکسیژن تولید و دی اکسید کربن را جذب می کنند اما در شب، دی اکسید کربن تولید می کنند. در روز به آنها نیازمندیم اما در شب متفاوت است. این موضوع چه تاثیری در تعادل آب و هوای در کره خاکی ما دارد؟

اتحادیه اروپا اختیار بودجه برای درک بهتر تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین را به دانشمندانی داده است که با مطالعه جنگلهای اروپایی قصد دارند درک بهتری از این موضوع پیدا کنند.

یکی از این دانشمندان می گوید: “اینجا برجی ساخته ایم که ۳۶ متر ارتفاع دارد، ده متر هم سایه بان داریم، ایده اصلی درک چگونگی تنفس جنگل است. به معنای دیگر درصد جذب دی اکسی کربن را اندازه گیری می کنیم.”

گیرنده های موجود روی این دستگاهها تحولات تغییرات آب و هوایی و اثرات آن روی گیاهان را نشان می دهد.

کارستن گرونینگ، محقق محیط زیست می گوید:“این تجهیزات میزان دی اکسید کربن، آب و اکسیژن را اندازه گیری می کند، همچنین می توانیم میزان تابش خورشید و درصد جذب آن از سوی درختان را بسنجیم. در واقع، اینگونه روند فتوسنتز را به درستی بررسی می کنیم.”

همه موجودات زنده حتی کوچکترین باکتریها در جهان دی اکسید کربن تولید می کنند. برگ درختان به کمک نور خورشید دی اکسید کربن را به هیدرات کربن تبدیل می کند اما هنگام شب، فتوسنتز متوقف می شود و درختان دی اکسید کربن متصاعد می کنند.

کارستن گرونینگ می گوید: “با در نظر گرفتن این مسایل بهتر می توانیم روند تغییرات جنگلها تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی را بررسی کنیم، می توانیم روند تغییرات دما و میزان بارش را بسنجیم، می توانیم ببینیم این موضوعات چه تاثیراتی روی میزان تولید دی اکسید کربن در کره خاکی ما دارد.”

با استفاده از امکانات جدید، دانشمندان قادر هستند میزان دی اکسید کربن جذب شده توسط جنگل تا ده سال آینده را کنترل کنند.

https://ec.europa.eu/jrc/

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری تازه تشخیص ذرات آلاینده هوا

ریزجلبک‌ها، تحولی بزرگ در صنعت تولید مکمل‌های غذایی

موزه مجازی از آثار هنر زیرزمینی کمونیسم در مجارستان