شبکه های ارتباط از راه دور، بازاری در حال تثبیت؟

شبکه های ارتباط از راه دور، بازاری در حال تثبیت؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پاریس، شرکت اورانژ یک روز را به ارائه نوآوری های ارتباط از راه دور اختصاص داد. یعنی همه تولیداتی که به ارتباط روزمره ومداوم ما در یک شبکه ارتباطی کمک می کند. اورانژ با ۴۱ میلیارد یورو درآمد و ۱۶۴هزار کارمند، اولین شرکت تلفن همراه در فرانسه و دارای ۲۲۶ میلیون مشتری در سطح جهانی است. یورونیوز با استفان ریشارد، مدیر اجرایی این شرکت، نه تنها در مورد نوآوری بلکه پیرامون تثبیت بازار این شبکه ارتباطی و فراگیری آن گفتگو کرده است.

یورونیوز: اورانژ برخی دستگاهها، کاربردها ونرم افزارهای جدید معرفی کرده است. آیا نوآوری نقش اصلی را در رشد شرکت هایی مانند اورانژ بازی می کند؟

استفان ریشارد: “بله، نوآوری در رشد و ایجاد تمایز در بازار نقش کلیدی دارد. زیرا در بازار شبکه های ارتباط از راه دور ( تلکوم)، ما در مرکز انقلاب دیجیتالی ودر همکاری با آن قرار داریم. برای مثال در شبکه اینترنت و خدمات رایانشی مبتنی بر آن و نیز خدمات بانکی با تلفن همراه. اما همزمان ما در صنعتی کار می کنیم که تمایل عمومی آن ایجاد امکان انتخاب برای مشتری بر اساس قیمت ها است. و ما واقعا می خواهیم خدمات و نوآوری های جدیدی ارائه کنیم که مشتریان اورانژ را خوشحال تر کند.

یورونیوز: این یک عامل رقابت در بازار نیز هست؟

استفان ریشارد: “قطعا. من فکر می کنم که این یک عامل موفقیت در رقابت است.در حقیقت دو عامل وجود دارد: یکی کیفیت شبکه ها است که هنوز مسئله ای اساسی است و به همین دلیل ما روی شبکه های ثابت و بی سیم با تکنولوژی (۴جی) سرمایه گذاری زیادی می کنیم، و دیگری نوآوری در خدمات و در ارتباط با کاربران و مشتریان است برای اینکه واقعا احساس کنند که جایگاه متفاوتی دارند و با شرکتی در ارتباطند که از نظر قیمت و خدمات بیشتر، در رقابتی جدی است.

یورونیوز: بازار تلکوم فرانسه مانند سایر بازارهای اروپا و یا جاهای دیگر دچار آشفتگی است شما اشاره کردید که رقابت چهار اپراتور اصلی زیاد است و بازار فرانسه نیاز به تثبیت دارد. آیا رقابت کمتر بهتر است؟

استفان ریشارد: “مسئله بر سر رقابت کمتر یا بیشتر نیست. مسئله این است که ما در صنعتی فعالیم که نیاز به سرمایه گذاری عظیمی دارد. زیرا ما باید ارتباط کشور را با فیبر نوری و با تکنولوژی «۴جی» تامین کنیم و این سرمایه گذاری زیادی می خواهد و نیز اینکه همیشه باید توازنی در رقابت بر اساس قیمت و سرمایه گذاری برقرار کرد. من فکر می کنم حجم بازار فرانسه، قدرت تحمل چهار اپراتور را ندارد. برای مثال آلمان اخیرا چهار اپراتور را به سه تا کاهش داد. در بازار آمریکا که به بزرگی تمام اتحادیه اروپا است، تنها چهار اپراتور فعالند. در چین سه اپراتور. به من بگویید چرا در چین فقط سه تا کافی است و نیاز ما در فرانسه در چه حد باید باشد؟ این بی معناست. مسئله این است که در فرانسه مانند دیگر کشورهای اروپایی در جهت افزایش تعداد اپراتورها بسیار فراتر از حد نیاز رفته اند، اما اکنون ما در یک چرخه تثبیت قرار داریم.”

یورونیوز: به هر حال به نظر می رسد شبکه های ارتباط از راه دور به سمت ثبات حرکت می کنند. شبکه های اس. اف.ار. و بویگ، مایلند منابع اینترنتی خود را به شراکت بگذارند. چرا اورانژ با این کار مخالف است؟

استفان ریشارد: “ما با به شراکت گذاردن شبکه مخالف نیستیم و ضمنا شما می دانید که ما در بیش از ۳۰ کشور فعالیم و یک سوم آنتن های ما نیز مشمول توافقنامه شراکت شبکه ها هستند. بنابراین ما در اسپانیا، رومانی و بسیاری از کشورهای آفریقایی در این زمینه فعالیم. مسئله این است که ما در فرانسه در برابر یک توافقنامه قرار داریم که با اصل آن مخالف نیستیم اما در مورد شرایط اجرای این توافقنامه هشیاریم. به ویژه در مورد دسترسی به تکنولوژی (۴جی) که امر حساسی است. اما هیچ مشکلی با شراکت شبکه ها نداریم. البته که اورانژ در بهترین موقعیت در شراکت شبکه ها نیست، زیرا ما در موقعیت هدایت کننده ایم و بهترین امکان شبکه ای را در اختیار داریم و طبیعی است که در به شراکت گذاردن آن زیاد راغب نیستیم. باید گفت که اجرای این نوع از توافق ها ساده نیست و درضمن فکر می کنم اس.اف.ار و بویگ، در حال تجربه ای هستند که ساده نیست و ممکن است باعث افزایش مسائل نظارتی شود. بنابراین کاملا طبیعی است که ما از منافع خودمان در توجه به محیط نظارتی مربوط به شراکت شبکه ای، دفاع می کنیم.

یورونیوز: شما پیشنهاد دوستانه ای در مورد تلفیق با شرکت عامل تلفن «جازتل» متعلق به اسپانیا را مطرح کرده اید. آیا اورانژ استراتژی رهبری در اروپا را دنبال می کند؟

استفان ریشارد: “بله، روشن است که آنچه ما می خواهیم شماره اول یا دوم بودن در بازاری است که حضور داریم. امروزه در اروپا اگر بخواهید رهبری کنید باید همگرا باشید و ما فکر می کنیم که تلفیق با شرکت «جازتل» اسپانیا که شرکت بسیار موفقی است، گامی استراتژیک و مهیج خواهد بود. زیرا تلفیقی از دو شرکت موفق در اسپانیا به وجود خواهد آمد: یعنی اورانژ در تلفن موبایل و جازتل در تلفن خط ثابت. بنابراین ما درصدد ایجاد یک شرکت فوق العاده، مرکب از این دو مهارتیم. روشن است که ما دارای موقعیتی جذاب در بازار اسپانیا و قدرت سرمایه گذاری سنگین در تکنولوژی فیبر نوری برای ایجاد شبکه ارتباطی بین ۱۰ میلیون خانه تا سال ۲۰۱۷ در اسپانیا هستیم. البته این برنامه ی فردا است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

آثار هنرمندان گمنام و سرشناس ایرانی در نمایشگاه «بنیاد فرح پهلوی» در پاریس