برین ترول، خواننده ولزی باریتون و بازگشتی به دیروز

با همکاری
برین ترول، خواننده ولزی باریتون و بازگشتی به دیروز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ستاره جهانی باریتون باس اپرا، برین ترول، در اسکالا میلان قطعه هایی از شوبرت بزرگ را به اجرا در آورد. خواننده باریتون ولزی همچنین قطعه هایی دیگر از موسیقدانان عهد رومانتیک فرانسه و بریتانیا اجرا کرد.

برین ترول می گوید: “اجرای امشب احترامی است به روزهای آغازین کاری ام. انگار مسیر خاطره ها را از نو در پیش گرفته باشم. قطعه هایی را انتخاب کردم که اولین بار آنها را در دبیرستان موسیقی اجرا کرده بودم. اولین استاد آواز من آرتور رکلس در سه سال اولیه دبیرستان بود. او مجوز تنها یک قطعه اپرایی را به من داد چرا که به نظر او صدای من پختگیهای لازم برای اپرا را نداشت. جوان بودم و احتمالا ساده لوح.”

در میان قطعه های اجرایی می توان قطعاتی از جان ایرلند، موسیقدان قرن بیستم بریتانیا را نام برد.

ترول: “ایرلند یک موسیقدان اسطوره ای بوده است. قطعات زیبایی نوشته است خصوصا برای یک باریتون باس، قطعه هایی که عشق به خواندن را بارور می کند. تب دریا اولین قطعه ای بود که در زمان دانشجویی آنرا اجرا کردم.”

ترول تحصیلات موسیقی را سی سال پیش آغاز کرد و کار را با موسیقیدان برجسته اسکاتلندی مالکولم مارتینو ادامه داد. آنها قطعاتی چالش برانگیز را دو نفره اجرا کردند.

مالکولم مارتینو: “نکته شگفت انگیز در باره برین این
است که می تواند با لطافت کامل اجرا کند. او قدرت زیادی در صدایش نهفته است و همزمان می تواند با لطافت کامل بخواند. مخاطب را شیفته خود می کند.”

یکی از موسیقیدانان مورد علاقه ترول نابغه اتریشی شوبرت است. شوبرت که تا قبل از مرگش در 31 سالگی بیش از 600 قطعه موسیقی ساخت. اغلب انها را شوبرت با پیانو اجرا کرد. ترول می گوید: “من و مالکوم به شهرهای مختلف محل زندگی شوبرت سفر کردیم، به کرمسمانستر، استیر، سالزبورگ و وین و راه او را در زندگی دنبال کردیم تا دست کم بتوانیم بیشتر با خلاقیت های این نابغه موسیقی آشنا شویم.”

مالکولم مارتینو: “شوبرت نابغه موسیقی وارد شخصیتهای قطعات خود می شد. او آنها را بخوبی می شناخت، او شکسپیر موسیقی کلاسیک است، او همه چیز را بخوبی می شناخت. او زنان را می شناخت و مردمان بدو خوب را از هم تمیز می داد. او نیک مردمان را بخوبی ترسیم می کرد.”

برین ترول معتقد است که شوبرت شما را دنیایی دیگر می برد. ترول: “او شما را به بطن یک اجرای واقعیمی برد. شما و پیانیست شما روی سن هستید، ارکستری در کار نیست، کری در کار نیست، گریمی درکار نیست، همه چیز در آواز و موسیقی و شعر خلاصه می شود.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا