کیپ ورد؛ جزایری باثبات و توریستی

کیپ ورد؛ جزایری باثبات و توریستی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جمهوری کیپ ورد در پانصد کیلومتری ساحل غربی آفریقا واقع شده است. این مجمع الجزایر آتشفشانی، که به دماغه سبز مشهوراست، نمونه خوبی از یک کشور کوچک است که تلاش می کند از پتانسیل های اقتصادی اش به بهترین نحو استفاده است.

گردشگری در زنجیره ای از جزایر ده گانه این کشور، بخش عمده ای تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. این مستعمره پیشین پرتغال، مقصدی رویایی برای گردشگران در فصل تعطیلات است. فرصت های فراوانی برای توسعه گردشگری، از جمله تعداد زیادی اسکله در مناطق گوناگون گردشگری این جزایر در دسترس می باشد.

علاوه بر نیاز به دریا، خورشید و ماسه های ساحلی، مقامات رسمی این کشور بخوبی می دانند که رشد آتی اقتصادی به توسعه و سرمایه گذاری بیشتر بستگی دارد.

خوزه آرماندو دوآرت مدیر شرکت سرمایه گذاری کیپ ورد می گوید: «کیپ ورد بعنوان یک مقصد توریستی تثبیت شده است. البته ما به سرمایه گذاران فرصت هایی را چه در بخش توریسم و چه بخش های دیگر پیشنهاد می کنیم. ما می خواهیم کشور را تبدیل به منطقه ای با سرویس های درجه یک در مرکز اقیانوس اطلس تبدیل کنیم.»

یکی از بزرگترین هتل های کشور با هزینه دهها میلیون یورویی بتازگی در جزیره سل افتتاح شده است. سرمایه گذاران خارجی می گویند که اگر بخاطر سیاست های دولت در ترویج سرمایه گذاری نبود، چنین کارهایی ممکن نمی شد.

یکی از سیاست های دولت برای ایجاد کسب و کار در جزایر، سیاست «یک آژانس اداری» نام دارد که سرمایه گذاراند می توانند بوروکراسی رسمی را کنار بزنند و همه کارهای لازم را تنها در یک آژانس دولتی انجام دهند.

مثال دیگردر این زمینه پیشنهاد دولت برای مشارکت در ریسک بنای زیرساخت های اساسی در مناطق توسعه صنعت گردشگری است بویژه در جزایر بوآ ویستا و مایو است. دیگر فرصت های سرمایه گذاری اساسی در اینجا شامل: فناوری اطلاعات، انرژی های تجدید پذیر و ماهیگیری است.

صاحب یک هتل جدید در حال ساخت می گوید که تنها آب و هوا و رفتار گرم مردم محلی نیست که این جزایر را جذاب کرده، بلکه مسئله صلح و آرامش جزایر هم اهمیت فراوان دارد.

ژاک مونیر، مالک هتل جدید هیلتون در کیپ ورد می گوید: «برای سرمایه گذارانی مثل من، ثبات سیاسی بسیار مهم است. ما نمی توانیم پول زیادی در کشوری سرمایه گذاری کنیم که به ثبات طولانی مدت آن اطمینان نداریم. این مزیت کیپ ورد است. اینجا کشور کوچکی است، همه همدیگر را می شناسند و هرگز مشکلی وجود نداشته است.»

دولت امیدوار است که تعداد بازدیدکنندگان از جزایر ده گانه را به دوبرابر افزایش دهد و به یک میلیون نفر در سه چهار سال آینده برساند. در میان بهبود مستمر امکانات اساسی کشور از جمله چهار فرودگاه بین المللی به نظر نمی رسد که محدودیتی برای این آرزوها وجود داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازار داغ ورزش و گردشگری ورزشی در امارات

قوانین تازه در دُبی برای افزایش استفاده از روبات‌ها و خودکارسازی امور

تحولات عرصه فناوری نوین؛ دُبی برای پیشتازی در متاورس خیز برداشته است