مالزی، مقصد رویایی کارآفرینان اروپایی

مالزی، مقصد رویایی کارآفرینان اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مالزی در “اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا” موسوم به “آسه آن” (ASEAN) بین ۱۵ اقتصاد رقابتی جهان قرار دارد. اینجا مقصدی رویایی برای بسیاری از کارآفرینان اروپایی است. اما چگونه می توان در مالزی شرکت تجاری به راه انداخت و کلید موفقیت چیست؟

شرکت نئاپولی (Neapoli) در زمینه ساختمانهای سازگار با محیط زیست یا ساختمانهای سبز در مالزی فعالیت می کند. این شرکت اروپایی در عرض تنها چهار سال، به یکی از شرکتهای اصلی در این حوزه تبدیل شده است. شرکت در طراحی برجهای دوقلوی پتروناس، در قلب کوالالامپور نقش داشته است. دستاوردهای شرکت با بالاترین معیارهای حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان همگام است.

استِلیوس پلینیوتیس، مدیر عامل شرکت می گوید: «در مالزی صنعت ساختمان سازی وضعیت پررونقی دارد و فرصتهای خوبی برای پژوهش و به بارآوردن روش های جدید در این صنعت وجود دارد. زیرا در تلاش برای بهینه کردن ساختمانها از لحاظ کاهش مصرف سوخت و سازگاری با محیط زیست، هنوز گام های نخستین در این صنعت برداشته می شود.»

رشد اقتصادی بخش ساختمانهای سبز در جنوب شرق آسیا تا حدی بوده که قرار است طی پنج سال آینده تعداد این شرکتها سه برابر شود. همانطور که مدیر عامل شرکت نئاپولی می گوید، این شرکت اروپایی به مهارتهای خود آگاه است. وی می افزاید: «از رقبا و اینکه از کار ما تقلید شود، ترس نداریم. دانش، روشها و تجربه هایمان را در اختیار دیگران می گذاریم و به این ترتیب هم پیشرفتها را رهبری می کنیم و هم به رشد بازار کمک می کنیم.»

چه ویژگی های دیگری برای به راه انداختن کسب و کار در مالزی لازم است؟ کارآفرینان اروپایی چه تسهیلاتی برای ایجاد شرکت در اینجا دریافت خواهند کرد؟

شرکتهای اروپایی می توانند بر روی طیف وسیعی از حمایتهایی کمیسیون اروپا حساب کنند. “شبکه موسسات بازرگانی اروپا” سازمانهای اروپایی در سراسر جهان را گرد هم می آورد. البته همانطور که مینا سانرِی، مسئول اتاق صنایع و بازرگانی مالزی و اتحادیه اروپا می گوید، تاسیس موسسه بازرگانی به خودی خود انجام نمی شود.
وی می افزاید: «باید درباره بخشهای مختلف، بازار، رقبا و حق مالکیت معنوی اطلاعات را گرد آورد و کارهای لازم را انجام داد. باید دانست که چه حمایتهایی را می توان از اتاقهای بازرگانی گرفت و به یاد داشت که هر کاری زمان می برد و دو تا سه سال وقت لازم است.»

قرار است مالزی ریاست اجلاس بعدی اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا را برعهده بگیرد و جامعه اقتصادی این اتحادیه هم تا آخر سال آینده میلادی تشکیل خواهد شد.

خانم سانری در باره توانایی های بالقوه مالزی می گوید: «نیروی کار در مالزی هم ماهر است و هم می تواند بخوبی زبان انگلیسی صحبت کند. زیرساختارهای خوب داریم و دولت هم حامی تجارت و کسب وکار است برای رسوخ به بازار کشورهای آسیای جنوب شرقی، مالزی جای مناسبی است.»

کلید موفقیت شرکت نئاپولی در مالزی چه بوده است؟ مدیرعامل شرکت می گوید: «از نظر من لازمه موفقیت در آسیا، شناخت و احترام به فرهنگ های محلی است. برای مثال در مالزی سه قومیت داریم در نتیجه برای تجارت به سه روش مختلف نیاز خواهیم داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟