روز جهانی آبریزگاه

روز جهانی آبریزگاه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برای شهروندان کشورهای غربی، فقدان آبریزگاه مسئله ای نیست که حتی به آن فکر کنند، اما برای بسیاری از مردم کشورهای در حال توسعه این یک مشکل عمده است.

روز چهارشنبه، یک نماینده پارلمان بریتانیا، روز جهانی آبریزگاه را در محل پارلمان برگزار کرده و در گفتگو با گزارشگر یورونیوز گفت: “اغلب در کشورهای در حال توسعه، دختران جوان به مدرسه نمی روند زیرا در آنجا به آبریزگاه خصوصی دسترسی ندارند. در خانه هم، از هندوستان خبر داریم که دختران در تلاش یافتن محلی دنج بعنوان آبریزگاه، در معرض تجاوزات جنسی، آزار و حتی قتل قرار دارند.”

اعلامیه اروپا برای آبریزگاه، تلاش مشترک بخش خصوصی، سازمانهای غیر دولتی و پارلمان اروپا، از اتحادیه اروپا می خواهد تا سال دوهزار و سی، معضل دسترسی به آب آشامیدنی و بهداشت خصوصی از جمله فقدان آبریزگاه را از میان بردارد.

یک مقام سازمان موسوم به “امداد آب” تاکید کرد که جامعه بین المللی باید تابوی اقدام در مورد آبریزگاه را بشکند: “نظافت، آبریزگاه و زدودن مدفوع چیزی است که مردم درباره آن حرف نمی زنند. تا زمانیکه این مسائل مطرح نشده و بروی حل آن سرمایه گذاری نشود، فقر از میان نخواهد رفت. در حال حاضر دومیلیارد و پانصد میلیون نفر در جهان، یعنی از هر سه نفر یکنفر به آبریزگاه دسترسی ندارد.”

این اعلامیه کمتر از یکماه پیش از گردهمایی وزرای توسعه اتحادیه اروپا صادر شده است که قرار است در مورد اهداف آینده خود تصمیم گیری کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟