«راه آبی عرق نیشکر» جان تازه ای به کالبد صنایع قایق سازی گوادلوپ دمیده است

«راه آبی عرق نیشکر» جان تازه ای به کالبد صنایع قایق سازی گوادلوپ دمیده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در ادامه رقابت های قایقرانی «راه آبی عرق نیشکر» ان کاسنوو در ماده «قایق های بادبانی قدیمی» به قهرمانی رسید. کاسنوو قایقران پنجاه ساله فرانسوی پس از سیری کردن هفده روز بر روی تریماران شانزده متریش به گوادلوپ رسید. وی که نخستین زن قهرمان در این ماده لقب گرفته با اشاره به سختی های مسیر می گوید: «روزهای بسیار سختی بود و خیلی خوشحالم که با یک پیروزی شیرین به پایان رسید.»

این مسابقات جان تازه ای به کالبد صنایع قایق سازی در گوادلوپ دمیده است. رمی پلتیه، گزارش می دهد: «اینجا منطقه صنعتی «جاری» نام دارد. تعدادی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده قایق های تفریحی و ورزشی در اینجا فعالیت می کنند. به مناسبت مسابقات قایقرانی «راه آبی عرق نیشکر» با چند تن از کارآفرینان و صاحبان صنایع دیدار می کنیم تا بیشتر درباره حرفه و تخصص کاری آنها بدانیم.»

ناوگان داوران و برگزارکنندگان این مسابقه همگی توسط صنعتگران محلی ساخته یا بازسازی شده اند.

ماتیو فوربن، مسئول شرکت فورمانو، محل کار همکارانش را به ما نشان می دهد می گوید:«من مسئول قایق های وی.آی.پی، ویژه رسانه ها و بخش فنی هستم. زحمت زیادی کشیدیم و شانزده قایق را بازسازی کردیم تا برای این مسابقات آماده شوند. قایق ها می بایست در سطح شکوه و اهمیت این مسابقات باشند.»

رنو کاپ دووی، مدیرکل کارگاه «تیگ» و سازنده سکوهای شناور با تاکید بر اینکه همگی مواد مورد استفاده در این سکوها کاملا محلی هستند می گوید: «ما سازندگان سکوهای شناور در سه دور اخیر مسابقات بودیم. این سکوها مملو از پلی استارین هستند که شناوری را تسهیل می بخشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها