نگرانی فرانسه از گرایش برخی شهروندان این کشور به گروه های اسلامگرا

نگرانی فرانسه از گرایش برخی شهروندان این کشور به گروه های اسلامگرا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

عضویت اتباع فرانسه در گروه اسلامگرای افراطی داعش و مشارکت چند تن از آنها در سر بریدن اتباع بریتانیایی، آمریکایی و سوری موجی از واکنش را در رسانه های فرانسه ایجاد کرده و به نگرانی سرویسهای امنیتی این کشور دامن زده است.

میکائیل دوس سانتوس ۲۱ ساله تبعه فرانسه از جمله جلادان داعش است که از سال ۲۰۱۳ از طریق ترکیه به سوریه عزیمت کرده که از همان موقع توسط سرویسهای امنیتی فرانسه شناسایی شد.

ژان شارل بریزار، کارشناس مسائل مربوط به تروریسم می گوید: «می دانیم که وی به اسلام گرویده و از ماه اوت سال ۲۰۱۳ در منطقه بسر می برده است. او کار با اسلحه را فرا گرفته و فوق افراطی شده است. و همچنین می دانیم که وی بیش از حد خشن است. این موضوع را می توان از متن نامه های ارسالی اش و یا مطالب ارسال شده بر روی شبکه های اجتماعی دریافت. او فرانسه را تهدید به حمله تروریستی می کند و برای جهاد تبلیغ می کند. او به کرات نام محمد مراح را به زبان می آورد.»

میکائیل دوس سانتوس با خانواده خود در منطقه وال دو مرن در نزدیکی پاریس زندگی می کرده است. معرفی وی بعنوان یکی از اعضای گروه داعش همگان را شگفت زده کرده است.

براساس آمار حدود ۱۰۸۹ شهروند فرانسوی با شبکه های اسلامگرای افراطی در دنیا ارتباط دراند. از این تعداد حدود ۳۶۸ نفر دست به عملیات مسلحانه زده اند.

برای برخورد با این پدیده، پارلمان فرانسه لایحه قانونی مبارزه علیه تروریسم را ۴ نوامبر سال جاری تصویب کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی

افشای هویت عامل حمله مرگبار در پاریس؛ «آرمان رجب‌پور میاندوآب» کیست؟