تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه و عراق

تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه مواضع داعش در سوریه و عراق
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ارتش آمریکا تصاویری از آخرین حملات هوایی نیروهای ائتلاف به مواضع داعش در عراق و سوریه منتشر کرده است.

از روز چهارشنبه تاکنون سی حمله هوایی که ساختمانها و خودروهای شبه نظامیان داعش را هدف قرار داده بود، انجام شده است.

بنا بر اعلام منابع پزشکی عراقی، «رضوان طالب الحمدونی» از رهبران شبه نظامیان داعش در پی این حملات، روز چهارشنبه در شهر موصل عراق کشته شد.

در ایالات متحده آمریکا، مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش و چاک هیگل، وزیر دفاع، از کنگره این کشور خواسته اند که مبلغی معادل ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه اضافی برای مبارزه با اسلامگرایان تندروی وابسته به «دولت اسلامی» در عراق و سوریه تصویب کنند.

فعالیتهای گروه موسوم به «دولت اسلامی» برای برخی از جوانان در کشورهای مختلف جذاب بوده است و تنها در کشور تونس حدود سه هزار نفر برای جنگ، به نیروهای داعش در سوریه پیوسته اند.

پدر یک نوجوان شانزده ساله تونسی که هشت ماه پیش به سوریه رفته است، می گوید: «در خانه ما همیشه اسلامی توام با انعطاف پذیری حاکم بوده است. اما به پسر من تلقین شده بود؛ یک شستشوی مغزی واقعی.»

در تونس پس از وقوع انقلاب، مشکلات اقتصادی و بیکاری روزافزون جوانان افزایش یافت و این شرایط،، فرصتی را برای نیروهای افراطی فراهم کرد تا از شیوه های گوناگونی بویژه از طریق مساجد، به ترویج عقاید خود بپردازند.

امام یکی از مساجد با انتقاد از این کار می گوید: «بسیاری از سخنرانی هایی که اینجا انجام می شود، جوانان بویژه دانش آموزان را ترغیب می کند که به سوریه بروند و برای جهاد بجنگند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بغداد در رقابت با اقلیم کردستان، خط لوله نفت کروک-جیهان را بازگشایی می‌کند

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند