پوتین: نمی خواهیم دور خودمان پرده آهنین بکشیم

پوتین: نمی خواهیم دور خودمان پرده آهنین بکشیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در یک گفتگوی تلویزیونی مواضع خود را درباره بحران اوکراین اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شما نمی خواهید به دور روسیه پرده آهنین بکشید گفت: «نه هرگز این کار را نخواهیم کرد. ما به نقاط ضعف این پرده آهنین واقفیم. هر دو طرف، هم ما و هم سایر کشورها دورانی را در تاریخ تجربه کرده اند که می خواستند دور خودشان نرده بکشند و از سایر جهان جدا شوند. آنها هزینه زیادی برای این کار پرداخت کرده اند. این کار غیرسازنده است و باعث عقب ماندگی می شود. ما به هیچ عنوان در این مسیر حرکت نمی کنیم و هیچکس هم دور ما دیوار نخواهد کشید، این غیر ممکن است.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت که این سازمان ارسال نیروها، تانک، توپخانه و سامانه دفاع هوایی پیشرفته روسیه به سمت اوکراین را رصد کرده است. چیزی که موجب نگرانی سایر کشورهای همسایه نیز شده است.

تومایس هندریک ایلوس، رییس جمهوری استونی که برای شرکت در یک اجلاس امنیتی به کانادا سفر کرده در گفتگو با خبرنگار یورونیوز گفت: «ما دموکراسی قوی داریم، بخشی از اتحادیه اروپا و عضو ناتو هستیم، تهدید روسیه چیزی بود که از سال 1991 از بین رفت و آنها حتی در دوران شوروی سابق هم جایی در کشور ما نداشتند.»

بحران اوکراین یکی از مهمترین دغدغه های شرکت کنندگان در اجلاس امنیتی کانادا است.

ایزابل کومار، خبرنگار یورونیوز از محل برگزاری اجلاس می گوید: «این روزها رابطه روسیه و ناتو در حالت سقوط آزاد است. از یک طرف ناتو حضور نیروهای خود در اروپای شرقی را افزایش می دهد و از سوی دیگر روسیه همچنان اتهام بی ثبات کردن منطقه را رد می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نمایش پیروزی پنجم پوتین؛ چه سرنوشتی در انتظار روسیه است؟

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟

پوتین پس از پیروزی در انتخابات:حضور غرب در اوکراین می‌تواند جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار دهد