نیروهای سابق ارتش بریتانیا، داوطلبان مقابله با داعش

نیروهای سابق ارتش بریتانیا، داوطلبان مقابله با داعش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جیمز هیوز، یک سرباز سابق بریتانیا است که از اهالی ردینگ برکشایر بوده و اکنون در جمع گروهی از بریتانیایی هایی قرار دارد که به سوریه و عراق سفر می کنند تا با پیوستن به جمع پیشمرگه های کرد در مقابل شبه نظامیان دولت اسلامی در عراق بجنگند.

او در صفحه فیسبوک خود نوشته است که در دوران خدمت سه بار به افغانستان سفر کرده و پس از ۵ سال خدمت، ارتش را ترک کرده است.

IMAGES: Americans, Jordan Matson, Jamie Read & James Hughes fighting with the #YPG in #Kobane, #Syria. pic.twitter.com/JiQRQxMIH6

— Military Studies (@ArmedResearch) 20 Novembre 2014

او همچنین با انتشار تصویر خود همراه با یکی از دوستانش نوشته است که همراه با او که جیمی رید نام دارد و اهل نیومینز لانارکشایر است به نیروهای پیشمرگه کرد پیوسته است.

جیمی رید نیز در صفحه فیس بوکش نوشته است، توسط ارتش فرانسه آموزش دیده و در درگیری های هفته گذشته علیه داعش نیز حضور داشته است.

put here https://soundcloud.com/bbc-world-service/westerners-figting

پیوستن این دو شهروند بریتانیایی به نیروهای پیشمرگه کرد در حالی صورت می گیرد که بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا هر هفته دستکم ۵ شهروند بریتانیایی به شبه نظامیان دولت اسلامی در عراق می پیوندند.

همزمان پلیس بریتانیا نیز درباره دختر ۱۷ ساله ای که در شمال لندن زندگی می کرده و ناپدید شده اعلام کرد که با توجه به اینکه آخرین بار در بلژیک دیده شده، احتمال می رود که در حال سفر به سوریه باشد.

به گفته پلیس همچنین به نظر می رسد که قصد این دختر کرد تبار از سفر به سوریه ارایه کمک های انسان دوستانه یا پیوستن به واحدهای دفاعی زنان کرد در کوبانی باشد.

وزارت کشور بریتانیا شرکت در درگیری های خارجی را نقض قوانین مجرمانه و ضد تروریسم تلقی می کند. بر این اساس در قوانین این کشور بندهایی به منظور برخورد با درگیری های متفاوت در نظر گرفته شده است.

براساس یکی از بندها، جنگیدن در یک نبرد خارجی به خودی خود ناقض قوانین نیست و این اقدام به طبیعت آن نبرد و رفتار شخصی افراد بستگی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گاردین: سربازان بریتانیایی احتمالا۸۰ افغان را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به قتل رسانده‌اند

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان