وداع اجتناب ناپذیر چاک هیگل با پنتاگون

وداع اجتناب ناپذیر چاک هیگل با پنتاگون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آیا با استعفای چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، سیاست های دولت آمریکا دستخوش تغییر می شود؟ شهروندان آمریکا در واشنگتن در این باره چگونه فکر می کنند؟

یکی از آنان می گوید: «فکر نمی کنم در سیاستها تغییر بنیادین ایجاد شود. مسیر، همانی است که کاخ سفید و رئیس جمهوری می خواهد و بنابر این او کسی را انتخاب خواهد کرد تا مسیر و سیاست او را دنبال کند.»

چاک هیگل تنها وزیر دفاعی بود که در یونیفورم سربازی در جنگ ویتنام جنگیده بود. اما این سابقه مهم در ارتش، ظاهراَ با سیاست ها و برنامه های غیرشفاف وی همراه بوده است.

هدر کانلی، تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی می گوید: «هیگل هر آنچه می توانست، انجام داد. برخی اشاره کرده اند که انرژی او آنگونه که باید مناسب سمتش نبوده است، اما او با وزرای دفاع پیشین باب گیتس و لئون پانتا مقایسه می شود. اینها افرادی شناخته شده و توانا بودند. چاگ هیگل نباید با این افراد مقایسه شود.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «باراک اوباما بزودی چهارمین وزیر دفاع در دوران ریاست جمهوری خود را تعیین خواهد کرد و جمهوریخواهان مجلس سنا در جلسه تایید او به استراتژی اوباما در اوکراین، سوریه و عراق خواهند تاخت. هر آنکه بر جای هیگل می نشیند باید نه تنها در واشنگتن موافقت کارگزاران در قدرت را بدست آورد بلکه باید احترام مردان و زنان یونیفورم پوش ارتش را نیز بخود جلب کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«زلزله سیاسی» چند روز پس از سفر به واشنگتن؛ نخست‌وزیر ایرلند از مقامش کنار رفت

معاون اول قوه قضائیه ایران پس از برگزاری پنجمین دادگاه رسیدگی به پرونده فساد فرزندانش استعفا کرد

آشوب و هرج و مرج در هائیتی؛ نخست وزیر زیر فشار باندهای تبهکار استعفا کرد