واکنش رهبر ایران به تمدید مهلت مذاکرات هسته ای

واکنش رهبر ایران به تمدید مهلت مذاکرات هسته ای
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از تمدید هفت ماهه مهلت مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ تا اول ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی، در صفحه توییتر علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پیامی به زبان انگلیسی در این باره منتشر شد.

وی در این پیام توییتری اعلام کرده است: «در موضوع هسته ای ایران، زورگویان تمامی تلاش خود را برای به زانو درآوردن ایران انجام دادند اما آنها نتوانسته و نخواهند توانست این کار را انجام دهند.»

این درحالیست که همزمان، در سایت متعلق به آقای خامنه ای نیز بخشی از سخنان پیشین او بازنشر شد که تلاش دولت و گروه مذاکره کننده را اقدامی مفید و تجربه ای سودمند برای کشور تلقی می کند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز پس از پایان مذاکرات در یک نشست خبری همراه با کاترین اشتون، مذاکره کننده ارشد گروه ۱+۵ با صدور بیانیه ای اعلام کردند که بر اساس نظرات تازه ای که در دست بررسی است آنها متقاعد شده اند که دسترسی به یک توافق جامع هسته ای امکان پذیر است.

آقای ظریف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: «مانع اصلی وجود یک بی اعتمادی میان طرفین بود. ما باور داریم که ایران یک کشور قابل اعتماد است و طی یک سال گذشته نیز این را نشان داده ایم و به همه تعهداتی که داشته ایم عمل کردیم.»

دوشنبه شب، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز طی سخنانی، مذاکرات هسته ای را یک «پیروزی بزرگ» برای کشورش دانست و گفت در اینکه پرونده ایران از شورای امنیت خارج شود، هیچ تردیدی نیست و تنها بحث زمان بندی مطرح است که به اقداماتی که ایران و نیزی جهان انجام می دهند، مربوط است.

In the #nuclear issue, arrogants have made their best to bring #Iran to its knees but they were not able and will not be able to do so.

— Khamenei.ir (@khamenei_ir) 25. November 2014

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات اتمی با خبر «تمدید ضرب الاجل» پایان یافت

تهران می گوید گروه ۱+۵ طرح جدیدی پیشنهاد نکرده است

گروسی با ابراز نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل: بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران از سر گرفته می‌شود