پلیس فرگوسن از اتهام قتل عمد نوجوان سیاهپوست تبرئه شد

پلیس فرگوسن از اتهام قتل عمد نوجوان سیاهپوست تبرئه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

هیئت منصفه عالی شهر سنت لوئیس آمریکا، «دارن ویلسون» پلیس سفیدپوست را از اتهام قتل عمد مایکل براون، نوجوان سیاهپوست، مبرا دانست.

باب مک کلوچ، دادستان منطقه سنت لوئیس با بیان این که هیئت منصفه پس از دو روز بررسی جامع این تصمیم را گرفته است افزود: «آنان هیچ مدرک احتمالی که بتواند مامور ویلسون را متهم کند و مبنایی برای صدور کیفرخواست باشد، نیافته اند.»

مرگ مایکل ۱۸ ساله در شهرک فرگوسن در حومه شهر سنت لوئیس در ایالت میسوری در تابستان امسال (۹ اوت) به بحث پیرامون رابطه نژاد و اجرای قانون در آمریکا دامن زده است.

همکاران پلیسِ دارن ویلسون با بیان این که او در دفاع از خود شلیک کرده است وی را بیگناه اما فعالان و سیاهپوستان وی را گناهکاری می دانند که با کشتن نوجوانی غیرمسلح مرتکب قتل عمد شده است.

مقامات آمریکایی نگران دور تازه ای از اعتراض ها و ناآرامی ها در فرگوسن هستند. تظاهرات و ناآرامی در دیگر شهرهای آمریکا نیز دور از انتظار نیست.

فرماندار ایالت میسوری در این ایالت وضعیت فوق العاده اعلام کرده و گفته است گارد ملی برای حفظ امنیت در مراکز حساس فرگوسن از جمله پاسگاههای پلیس و مراکز آتش نشانی مستقر خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟