حدود ۶۰ نفر در درگیریهای فرگوسن در آمریکا بازداشت شدند

حدود ۶۰ نفر در درگیریهای فرگوسن در آمریکا بازداشت شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دوشنبه شب، شهرک فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا صحنه درگیری شدید میان معترضان به حکم منع تعقیب قضایی دارن ویلسون بود. آقای ویلسون، مامور پلیسی است که در تاریخ نهم ماه اوت با شلیک گلوله مایکل براون ۱۸ ساله را کشت. به گفته پلیس در جریان درگیریهای دوشنبه شب، دهها ساختمان به آتش کشیده شده و حدود شصت نفر بازداشت شدند.

فرانسیس اسلی، شهردار سنت لوییس که شهرک فرگوسن در حومه آن قرار دارد، ضمن ابراز تاسف از اتفاقات روی داده، گفت: «تاسف بارترین قسمت این است که نه تنها خشونت همه نگاهها را متوجه منطقه ما کرده، بلکه عدالت اجتماعی را نیز به زیر سئوال برده است.»

از سوی دیگر باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، بخشی از این واکنشها را نتیجه بی اعتمادی برخی از مردم به پلیس دانست. او گفت: «باید این واقعیت را قبول کرد که وضعیت در فرگوسن، گوشه ای از چالشی را که ملت ما با آن روبروست، نشان می دهد. واقعیت دارد که در نقاطی از کشور رنگین پوستها به نیروهای امنیتی اعتماد ندارند. این نتیجه برخی از تبعیضهاست. هیچکس به اندازه مردم فقیر و تحت ظلم به پلیس خوب احتیاج ندارد.»

درگیریهای شب گذشته تنها محدود به شهرک فرگوسن نبود، بلکه خیابانهای دیگر شهرهای آمریکا از جمله لس آنجلس و نیویورک نیز شاهد درگیری معترضان و پلیس بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خانواده نوجوان کشته شده در فرگوسن: از دستگاه قضایی ناامید شدیم

خشم رنگین پوست ها در آمریکا

پلیس فرگوسن از اتهام قتل عمد نوجوان سیاهپوست تبرئه شد