گزارشی از درون شهر کوبانی

گزارشی از درون شهر کوبانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی که بیش از دو ماه از محاصره کوبانی می گذرد، گزارشگران آسوشیتد پرس موفق شده اند که به کمک پیشمرگه های کُرد وارد این شهر شوند و از زندگی روزانه مدافعان کوبانی فیلمبرداری کنند.
مبارزان کُرد می گویند که «بیش از ۸۰ درصد شهر» در کنترل آنها است و به زودی نیروهای داعش را از شهر بیرون خواهند کرد.

به گفته پُزول، یکی از فرماندهان کرد نیروهای داعش تاکنون ۲۱ حمله انتحاری انجام داده اند ولی در پی حملات هوایی نیروهای بین المللی، از بسیاری از مواضع خود در داخل و خارج شهر عقب نشسته اند.

پُزول در توضیح اهمیت پشتیبانی آمریکایی ها می گوید: «حملات هوایی نتیجه بخش بوده است. نیروهای داعش ترسیده اند و اکنون نیروی ها ما می توانند آنها را مجبور به عقب نشینی کنند. وقتی صدای هواپیماها را می شنوند مثل سگ می ترسند. وقتی آمریکایی ها می آیند آنها هیچ سرپناهی ندارند.»

نیروهای داعش در روزهای اخیر سعی داشتند خط دفاعی کوبانی را در جنوب غربی شهر از بین ببرند، اما تاکنون در این راه ناکام بوده اند.

همزمان گزارش ها از سوریه حاکی از آن است که جنگده های ارتش بشار اسد شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش، را بمباران کرده است. به گفته سازمان سوری دیده بان حقوق بشر، مستقر در لندن، بمباران های روز گذشته جان دست کم ۶۳ غیرنظامی را در این شهر گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت