کرنر؛ فوتبال در هفته ای که گذشت

کرنر؛ فوتبال در هفته ای که گذشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

این برنامه کرنر با پرداختن به بحران عمیق در تیم بروسیا دورتموند آغاز می شود. نایب قهرمان فصل گذشته آلمان، اکنون در قعر جدول است. بعد از آن به سراغ شهرآورد تورین می رویم که تکلیفش در شش ثانیه آخر مشخص شد. سپس قسمت های «بالا و پایین»، «در چنین روزی» و پس از آن پیشبینی همکاران ما از مسابقات هفته آتی می آید.

مسابقات
فرانکفورت ۲ – ۰ دورتموند
بروسیا دورتموند، نایب قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا، در شرایطی که مدتی است بحران زده است، در زمین آینتراخت فرانکفورت مهمان بود. میزبان در همان دقیقه پنج بازی با ضربه الکساندر مایر به گل برتری رسید. سپس در نیمه دوم و در دقیقه ۷۸، هریس سفروویچ با استفاده از اشتباه مدافع و دروازه بان حریف گل دوم را به ثمر رساند تا دورتموند را به قعر جدول لیگ آلمان منگنه کند. بروسیا دورتموند با ۱۱ امتیاز از ۱۳ بازی، اصلا اوضاع خوبی در لیگ امسال ندارد.

یوونتوس ۲ – ۱ تورین
بازی بعدی، شهرآورد تورین است. جایی که یوونتوس صدرنشین، میزبان تورینو پانزدهمی بود. یوونتوسی ها توانستند در دقیقه ۱۴ صاحب یک ضربه پنالتی شده و با ضربه آرتورو ویدال گل برتری را به ثمر برسانند. اما تیم مهمان هم بیکار ننشست و تنها ۹ دقیقه بعد، برونو پِرِش برزیلی، نتیجه را مساوی کرد. نتیجه ای که تا ثانیه های پایانی بازی برجا ماند. اما آندره پیرلوی کهنه کار، پس از مدت ها گل نزدن در جریان بازی، در دقیقه ۹۳ با شوتی زمینی از پشت هجده قدم، گل برتری یووه را رقم زد.

بالا و پایین

بالا
رئال مادرید در هفته ای که گذشت، با پیروزی ۲-۱ برابر مالاگا، رکورد ۱۶ پیروزی پیاپی را برای خود به ثبت رساند. رئال یا این پیروزی ۳۳ امتیازی و صدرنشین لالیگا است. سفیدپوشان این پیروزی را در زمین مالاگا و به لطف گلزنی کریم بنزما و گرت بیل به دست آورد. تک گل میزبان را روکه سانتاکروز در دقیقه نود به ثبت رساند.

پایین
این هفته طرفداران آتلتیکو مادرید در لیست بدها قرار می گیرند. در درگیری که این هواداران با هواداران دپورتیوو لاکرونیا به راه انداختند، یک هوادار دپورتیوو جان خود را از دست داد و دوازده نفر زخمی شدند. آتلتیکو با پیروزی خانگی ۲-۰ مقابل دپورتیوو، در جدول رده بندی سوم شد.

پایین
چزاره پراندلی هم هفته خوبی نداشت. او در این هفته از سمت سرمربیگری گالاتاسارای ترکیه اخراج شد، آن هم تنها پنج ماه پس از نشستن بر نیمکت مربیگری. پراندلی در شانزده مسابقه، هشت بار باخت تا طاقت مسئولان باشگاه به سر آید.

در چنین روز

یکم دسامبر ۲۰۰۹، لیونل مسی با گذراندن فصلی فوق العاده، توپ طلای بر ترین بازیکن سال را برای بار نخست از آن خود کرد. این همان سالی است که کاتالان های بارسلون، فصل ۲۰۰۹- ۲۰۰۸ را با بردن شش جام پشت سر گذاشته بودند: لالیگا، کوپا دل ری، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ یوفا، جام جهانی باشگاه ها و لیگ قهرمانان اروپا. در آن سال کریستیانو رونالدوی پرتغالی نفر دوم شد. او سال پیش از آن توپ طلا را از آن خود کرده بود. سال ۲۰۰۹ اما، لیونل مسی با کسب ۴۷۳ رای از ۴۸۰ رای ممکن، رقیب تکنیکی خود را با سرعت باد از پیش رو برداشت. این اختلاف رای نیز یک رکورد به حساب می آید.

پیشبینی
و اما پیشبینی همکاران ما از مسابقات هفته پیش رو. شما هم می توانید پیشبینی های خود را از طریق شبکه های اجتماعی و با هشتگ TheCornerScores برای ما ارسال کنید.

ساوتهمپتون۱-۲ منچستر یونایتد
بارسلون ۳-۰ اسپانیول
بایرن مونیخ ۳-۱ بایر لورکوزن

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟