بلاتر: فیفا مسئول شرایط کارگران در قطر نیست

بلاتر: فیفا مسئول شرایط کارگران در قطر نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سپ بلاتر می گوید در زمینه شرایط کاری کارگران شاغل در آماده سازی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هیچ مسئولیتی متوجه فیفا نیست.

آگهی

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در آخرین اظهار نظرش، می گوید نهاد متبوعش در زمینه شرایط کاری کارگران شاغل در آماده سازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مسئولیتی ندارد.

گزارشی از یک سازمان مردم نهاد می گوید ۲۹۴۰۰ نفر، یعنی در حدود یک و نیم درصد جمعیت قطر، در شرایط بردگی روزگار می گذرانند.

سپ بلاتر در نشستی خبری گفت: «از حالا به بعد کارگران به لطف جام جهانی، شرایط بهتری خواهند داشت، نه تنها در قطر، که در همه کشورهای عربی که از شیوه مرسوم به “کفالت” استفاده می کنند، این روش کنار گذاشته خواهد شد. پس در حال حاضر فیفا مشوق تمام کشورهای عربی در بهبود شرایط است. اما فیفا به هیچ وجه نمی تواند هیچ گونه مسئولیتی در زمینه رفاه کارگران بر عهده بگیرد. این مسئولیت متوجه شرکت های تجاری و صنعتی است که از پس این کار بر نیامده اند.»

دهه هاست کارگران مهاجر، که عمدتا از هند، سریلانکا، نپال، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین می آیند، با دستمزد بسیار پایین در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به کار گماشته می شوند. شرایط اسفبار کار، اسکان و معیشت این افراد، همواره مورد اعتراض نهادهای حقوق بشری، از جمله عفو بین الملل، بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند