در مرگ اریک گارنرِ سیاهپوست هم علیه پلیس نیویورک اعلام جرم نشد

در مرگ اریک گارنرِ سیاهپوست هم علیه پلیس نیویورک اعلام جرم نشد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عدم اعلام جرم هیئت منصفه عالی در آمریکا علیه یک مامور پلیس نیویورک که نحوۀ بازداشت کردنش مرگ اریک گارنر سیاهپوست را در پی داشت آغازگر موج تازه ای از

آگهی

عدم اعلام جرم هیئت منصفه عالی در آمریکا علیه یک مامور پلیس نیویورک که نحوۀ بازداشت کردنش مرگ اریک گارنر سیاهپوست را در پی داشت آغازگر موج تازه ای از تظاهرات شد.

این تصمیم پس از رای مشابهی در ایالت میسوری صورت می گیرد. هیئت منصفه ای در این ایالت حدود یک هفتۀ پیش علیه یک مامور پلیس سفیدپوست که نوجوانی سیاهپوست را به ضرب گلوله کشته بود اعلام جرم نکرد.

اما در روز حادثه در نیویورک در تابستان امسال، مامور پلیس دانیل پنتالئو به هنگام بازداشت آقای گارنر بازویش را از پشت بر گلو و گردن او حلقه کرده و فشرده بود، حرکتی که بر اساس قوانین پلیس نیویورک ممنوع است و به همراه عوامل دیگر ظاهراً مرگ آقای گارنر را سبب شده است.

بدنبال عدم اعلام جرم علیه این مامور پلیس، گوئن کار، مادر اریک گارنر گفت:«چگونه می توان به نظام قضایی و عدالت اعتماد کرد زمانی که این گونه ما را به هیچ می انگارند؟ نه تنها من بلکه بسیاری از ما را! اگر کاری نکنیم این موضوع ممکن است در آینده سراغ تو هم بیاید. این رویه باید اصلاح شود و ما بسیار خوشحال هستیم که دولت فدرال اکنون به تحقیق پیرامون این موضوع می پردازد.»

در ویدئویی که در ماه ژوئیه ضبط شده است اریک گارنرِ مبتلا به آسم بر روی زمین و زیر زانوهای ماموران پلیس فریاد می زند«نمی توانم نفس بکشم.»

در جریان بازداشت به اتهام فروش غیرقانونی سیگار، آقای گارنر ۴۳ ساله و پدر شش فرزند بیهوش شده و در بیمارستان جان سپرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک